۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۴۹۱۱۳

توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به مبلغان زبان آموز

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی طلاب و روحانیان را به آموختن زبان خارجی برای ترویج دین مبین اسلام توصیه کرد و گفت: البته صرف یادگیری زبان به معنای موفقیت نیست، یک مبلغ باید ابتدا مهارت لازم را در عرصه‌های مختلف تبلیغ به دست آورد.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زبان‌دانان حوزوی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، به بیان اهمیت تبلیغ اسلام در سطح بین المللی پرداخت.

 

وی گفت: آیاتی که با «یا ایها الذین»، «یا بنی آدم»، «یا اهل کتاب» شروع می‌شود مربوط به مسائل بین المللی است؛ برخی از آیات نیز هستند که لازمه بین المللی دارند، برای نمونه قرآن می‌فرماید «اسلام کره زمین را می‌گیرد»، این کار نیز بدون آموختن زبان امکان پذیر نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیات هجرت نیز خاطرنشان کرد: آیات هجرت بدون زبان آموزی محقق نمی‌شود، فرد باید بتواند این بیانات قرآن را عملی کند و این کار نیز با زبان آموزی صورت می‌گیرد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بیان داشت: رهبر انقلاب در این نامه تأکید کردند تا افراد به صورت مستقیم مسائل را از قرآن بیاموزند، وظیفه ما نیز در این باره این است که بتوانیم قرآن را به صورت درست برای آنها بیان کنیم، وگرنه آنها که تنها با خواندن ترجمه قرآن به موضوعات پی نمی‌برند.

 

وی افزود: البته ما در تلاش هستیم که آیاتی از قرآن را انتخاب کرده، آنها را ترجمه کنیم و سپس بر روی سایت قرار دهیم تا افراد بتوانند استفاده کنند؛ دین جهانی بدون زبان آموزی محقق نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: البته نخست با سواد شوید سپس زبان یاد بگیرید، اگر می‌خواهید به آن طرف دنیا اسلام را صادر کنید، باید سطح علمی کافی داشته باشید؛ برای زبان آموزی نیز باید از تعطیلات بهره گرفت.

 

وی افزود: همچنین باید ببینیم که آموختن کدام زبان لازم است، کجا سودمند است، صرف یادگیری زبان به معنای موفقیت نیست، یک مبلغ باید ابتدا مهارت لازم را در عرصه‌های مختلف تبلیغ به دست آورد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: البته از کشور خودمان غافل نشوید، فرد باید خودسازی را از خود شروع کند، سپس به خانواده، طایفه، قوم، جامعه و اجتماع و سطح بین الملل توجه کند؛ فکر پول هم نباشید، فرد باید اخلاص داشته باشد، البته به معنای این نیست که اگر به فردی پول دادن نگیرد.

 

وی افزود: در تبلیغ هدف نسل نو باشد، از عقاید شروع کنید، از قرآن نیز شروع کنید، حتی روایت را باید به قرآن عرضه کرد؛ صفات شخصی بسیار مهم است، به رفتارهای خود توجه داشته باشید، خصلت‌ها اثرگذار هستند، فرد باید اخلاق داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این‌که باید کارها به صورت گروهی و با همکاری افراد صورت گیرد، بیان داشت: بنده می‌خواستم سجده شکر را برای افراد بیان کنم، دیدم که به تنهایی نمی‌شود، به رسول خادم گفتم که وقتی رفت آمریکا کشتی گرفت و موفق شد سجده شکر طولانی کند تا ماهواره‌ها نیز نشان بدهند، گفت این ریا است، گفتم این کار ثواب دارد، رفت و قهرمان شد و سجده شکر کرد و ماهواره‌ها نیز آن را پخش کردند، و افراد پرسیدند این چیست، گفتند که این سجده شکر است که وقتی مسلمانان موفق می‌شوند انجام می‌دهند./993/پ202/ی

ارسال نظرات