۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۴۹۱۳۵
حجت‌الاسلام وافی:

توسل به اهل بیت از امتیازهای ویژه شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه خورشید با اشاره به این‌که هر نعمتی از سوی خداوند متعال می‌رسد از برکت وجود اهل بیت(ع) است، گفت: یکی از امتیازات شیعه توسل، توجه و ذکر اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام مرتضي وافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی وافی مدیر عامل مؤسسه خورشید در کارگاه تخصصی مسؤولان هیئات مذهبی همسران طلاب که ظهر امروز در ساختمان خاتم الاصیای قم برگزار شد، با اشاره به این‌که هر نعمتی از سوی خداوند متعال می‌رسد از برکت وجود اهل بیت(ع) است، گفت: اهل بیت (ع) واسطه فیض خداوند متعال با بندگان هستند و این خواسته خداوند است.
 
وی ابراز داشت: امور جهان آفرینش در دست خداست و اهل بیت(ع) در این بین شفیع و وجیه هستند.
 
حجت‌الاسلام وافی با تأکید بر این‌که توسل به ائمه معصومین(ع) هیچ منافاتی با توسل به پرودگار ندارد، اظهار داشت: این خواسته خداوند متعال است که رزق و روزی مردم از طریق اهل بیت(ع) به دست آنها برسد.
 
مدیر عامل مؤسسه خورشید در ادامه خاطرنشان کرد: جایی که ذکر اهل بیت(ع) در آن جاری است، حرم اهل بیت است و بنا بر روایات قبه امام حسین(ع) در قلبی است که با ذکر ایشان خاشع و خاضع شود.
 
وی توسل را رمز اصلی پیروزی در همه مراحل دنیوی دانست و تصریح کرد: توسل بر دو قسمت است که یکی فردی و دیگری اجتماعی است و در فرهنگ ناب تشیع توسل اجتماعی بهترین توسل است.
 
حجت‌الاسلام وافی با بیان این‌که یکی از خواص توسل حیات معنوی قلب است، افزود: توسل بهترین راه تحریک احساسات اعتقادی است که مایه فرح قلب است.
 
مدیر عامل مؤسسه خورشید گفت: معنای روضه افسردگی نیست چرا که در روایات بسیاری وارد شده است که وقتی فرد از مجلس روضه اهل بیت(ع) بیرون می‌آید فرح و خوشحالی وجود او را دربر می‌گیرد.
 
وی در پایان با بیان این مطلب که شور و شعور همیشه باید با هم جمع شود، خاطرنشان کرد: توسل باید به نحوی باشد که بتواند در جامعه اثرگذاری و موج ایجاد کند و این اثرگذاری باید واضح و مبرهن باشد./922/پ202/ی
ارسال نظرات