۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۴۹۱۷۶
آیت‌الله علم‌الهدی در جمع اعضای نهاد رهبری در سپاه:

وظیفه روحانیت در سپاه، حفظ ارزش‌های ولایت و ایثارگری است/ کشور منهای سپاه آسیب‌پذیر خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که هر مدیر در هر نهادی رسالتی دارد و محور اقتدار ما در این حرکت سپاه است، گفت: این‌یک واقعیت است که آن را تجربه کرده‌ایم، جامعه که امروز به سکوی پرشی برای دنیا تبدیل‌شده، منهای سپاه آسیب‌پذیر خواهد بود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در دیدار اعضای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران که در حسینیه دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد، به‌قرار گرفتن دنیا در پیچ تاریخی اشاره کرد و گفت: آن‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد و ما نیز در برابر جریان انقلاب خود در یک نقطه عطف قرار داریم.

 

وی ادامه داد: به لطف خدا ما در انقلاب در پیچ قرار نگرفتیم و مسیر خود را مستقیم ادامه اما دنیا به بن‌بست رسیده است؛ نکته حائز اهمیت دراین‌بین این است که مسیر بعدی که پیش روی دنیا قرار می‌گیرد، چه جریانی است؟ انقلاب اسلامی در نقطه حساسی قرار دارد که ببینیم چه اندازه می‌تواند در تعیین جاده آینده دنیا مؤثر بوده و نقش داشته باشد.

 

نقش‌آفرینی امروز روحانیت در گذشته قابل پیش‌بینی نبود

 

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که امروز انقلاب اسلامی برای ما فرصت‌هایی به وجود آورده که درگذشته از آن برخوردار نبودیم، اظهار کرد: درگذشته نه‌تنها احتمال داده نمی‌شد چنین فرصت‌هایی پیش بیاید، بلکه حتی نمی‌توانستیم تصویر کنیم که چنین اتفاقی در کشور بیفتد، این‌که روحانیت در این کشور و جامعه این‌قدر نقش‌آفرین باشد.

 

وی به سطح نفوذ روحانیت در جامعه در پیش از انقلاب اشاره و ابراز کرد: در آن زمان حوزه نفوذ روحانیت تنها در مسجد و حسینیه بود، خارج از مسجد و حسینیه از قدرت نفوذ و روحانیت خبری نبود، نه‌تنها در حوزه نفوذ روحانیت نبود بلکه در شرایط حاکم بر جامعه، برای روحانیت بن‌بست وجود داشت.

 

مسیر آینده جهان را اندیشه اسلامی ترسیم می‌کند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که باید بدانیم درگذشته در چه موقعیتی قرار داشتیم و امروز چه وضعیتی داریم، خاطرنشان کرد: فاصله موقعیت گذشته و شرایط امروز را خداوند با خون شهدا برای ما پر کرد و امروز شاهد هستیم جاده‌ای که دنیا بعد از جنگ جهانی دوم برای خود ترسیم کرده بود به‌هم‌خورده است؛ استکبار شرق از بین رفت و استکبار غرب نیز به‌هم‌پیچیده است، حال که دنیا در حال پیچ تاریخی است، اندیشه اسلامی باید جاده بعدی را ترسیم کند.

 

وی به هجمه‌های واردشده به اسلام اشاره کرد و ادامه داد: از زمان بعثت پیامبر (ص) تا امروز هیچ‌گاه اسلام به این اندازه دشمن نداشت و به این صورت بر سر اسلام نریخته‌اند؛ امام خمینی (ره) فرمودند: «امروز دیگر برخورد دنیا با اسلام یک برخورد عادی نیست، دنیا از اسلام سیلی خورده است» این تعبیر امام است؛ دنیا دیگر ما را راحت نخواهد گذاشت و تا جایی که قدرت داشته باشند می‌خواهند در مقابل ما می‌ایستند زیرا نمی‌خواهند ما ترسیم‌کننده جاده آینده دنیا در این پیچ باشیم.

 

عضو خبرگان رهبری به اهمیت موقعیت جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مسؤولیت ما در این مسیر بسیار سنگین است؛ اگر ما در موقعیت فعلی نتوانیم وضع خود را درست کنیم، با یک انتخابات و از دست دادن میدان مجلس، قوه مجریه و از دست دادن جریان سیاست خارجی، این موقعیت را از دست بدهیم و دوباره استکبار بر ما مسلط شود، آنگاه دشمن ریشه اسلام را خواهد زد.

 

کشور منهای سپاه آسیب‌پذیر خواهد بود

 

وی تصریح کرد: هر مدیر در هر نهادی رسالتی دارد، محور اقتدار ما در این حرکت سپاه است، این‌یک واقعیت است که آن را تجربه کرده‌ایم، جامعه که امروز به سکوی پرشی برای دنیا تبدیل‌شده، منهای سپاه آسیب‌پذیر است، در مجلس و دولت نیز این‌گونه خواهیم بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مردم‌سالاری در حکومت اسلامی، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی دروازه بزرگ مردم‌سالاری است که از هر سلیقه‌ای وارد آن می‌شود؛ می‌بینیم که با عوض شدن یک دولت تمام موقعیت‌های اقامه حدود الهی، سیاست خارجی و ارزش‌ها تغییر می‌کند، با عوض شدن مجلس نیز چنین اتفاقی می‌افتد درحالی‌که با این تغییرات، سپاه در مواضع خود هیچ تغییری ایجاد نکرده است، سپاه محور اقتدار برای حرکت ولایی و دینی ما است.

 

وی خطاب به روحانیان حاضر در این جلسه، تأکید کرد: بنیه سپاه در اختیار شما آقایان است؛ چیزی که می‌تواند در سپاه آفت باشد ورود به جنبه‌های اقتصادی و از بین رفتن جنبه پاسداری است.

 

وظیفه روحانیت در سپاه، حفظ ارزش‌های ولایت و ایثارگری است

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به موقعیت حساس و تأثیرگذار روحانیان در نهاد رهبری و همچنین عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و گفت: یک سرهنگ در یک‌نهاد نظامی رفتاری انجام می‌دهد که به‌عنوان یک فرمانده وظیفه دارد اما گاهی می‌بینیم یک مسؤول نهاد و عقیدتی سیاسی نیز همان‌طور برخورد می‌کند، این آقا به‌عنوان یک رییس و فرمانده وظیفه‌ای دارد اما شما افزون بر وظیفه، یک رسالت دارید و این رسالت حفظ ارزش‌های ولایت و ایثارگری در این نهاد است.

 

وی با بیان این‌که ظهور امام زمان (ع) نیاز به زمینه‌هایی دارد، ابراز کرد: آماده‌سازی جهان کار امام زمان (ع) است و این کار نیاز به یک لشکر دارد، ما امروز مدعی هستیم که این زمینه‌سازی را انجام می‌دهیم پس لشکر امام زمان (ع) هستیم؛ باید بدانیم این‌که استکبار روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و اسلام قدرتمندتر، کار حضرت است.

 

عمل نکردن به انشاء عقود بانکی، آن را به عقودی غیرشرعی تبدیل کرده است

 

عضو خبرگان رهبری به لزوم رعایت مسائل شرعی در عقود اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: عقودی شرعی که در بانک‌ها به آن استناد می‌شود همه‌اش غیرشرعی و باطل است زیرا در آن انشاء و عمل یکی نیست؛ آنجا که مبنای عقد شرعی است باید اجرای عقد نیز شرعی باشد درحالی‌که در حال حاضر مبنای عقد در مجموعه‌های مالی شرعی است اما اجرای عقد نامشروع است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما یک مأمور و مدیر اجرایی نیستیم، ما صاحب رسالت هستیم و این رسالت، کارآمدتر از کار اجرایی است که از سوی یک‌نهاد به ما واگذارشده است؛ ما نوکر یک آقا هستیم، در هر مقام، موقعیت و منصبی باید سعی کنیم در نوکری خود کم نیاوریم، این‌که برخی خواستند، نخواستند، پسندیدند یا نپسندیدند مهم نیست، ما در نوکری امام زمان (ع) نباید کم بیاوریم./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات