۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۴۹۱۸۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز رفع مشکلات اقتصادی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مجلس در بخش قانون گذاری توان بالایی در جهت توسعه و رونق فرهنگ وقف در جامعه دارد، گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت حفظ و گسترش سنت حسنه وقف در جامعه بهره گیریم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری این اداره کل گفت: با توجه به اختیارات و ظرفیت های خوبی که در اختیار مجلس وجود دارد، نمیاندگان می توانند از این پتانسیل در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه استفاده کرده و کمک کار ما باشند.

 

وی با بیان این که مجلس می تواند همه دستگاه های اجرایی کشور را ملزم به پرداخت حق و حقوق موقوفات کند، اظهار داشت: همه ما مدیون وقف هستیم و وقف برای آحاد جامعه است و به همین دلیل باید دفاع از وقف در جامعه نهادینه شود چرا که یک دستگاه به تنهایی قادر به انجام مسؤولیت ها و حمایت نیست.

 

تصویب اجازه انتشار اوراق وقف، از اقدامات ماندگار مجلس است

حجت الاسلام علیزاده گفت: یکی از مهم ترین اقدامات ارزشمند مجلس تصویب اجازه انتشار اوراق وقف است که با تصویب معافیت اماکن مذهبی از پرداخت هزینه آب و برق و گاز کمک بسیاری به نگهداری و کمک به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام این که مجلس ما پرتوان و پرانرژی برای ترویج مبانی دینی و اسلامی گام بر می دارد، افزود: به همین منظور فراکسیون احیای موقوفات و منزلت امامزادگان و مساجد در مجلس شروع بکار کرد که دارای 225 عضو از نمایندگان است و بزرگترین فراکسیون فعال در مجلس است.

 

وی با بیان این که امسال برای مساجد و اماکن مذهبی دو میلیارد و 618 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد که صد درصد آن در مازندران تخصیص یافت، ادامه داد: برای بقاع متبرکه نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان تصویب شد که تاکنون 70 درصد آن تخصیص یافته است که بیانگر اهتمام ویژه به امر اماکن مذهبی و باقع متبرکه است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: اگر بسترهای تقویت وقف در جامعه فراهم شود پیشرفت های مختلفی در جامعه ایجاد می شود که امیدواریم مجلس این بسترها را آماده کند.

 

وی در ادامه گفت: علیرغم این که تلاش فراوانی از سوی مجلس انجام شده ما انتظاراتی از مجلس داریم که امیدواریم عملی شود که توجه عمیق به موقوفات، ادامه حیات وقفی در جامعه، واقف بودن به محدودیت های حوزه وقف از سوی مجلس که در رابطه با اصل وقف و اجرای نیات واقفین است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بودجه اماکن مذهبی کم است، ادامه داد: انتظار داریم که نمایندگان مجلس و دستگاه های فرهنگی در این رابطه کمک کار ما بوده و در جهت انجام امورات دینی و فرهنگی همراه باشند.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: اوقاف نخستین دستگاهی است که تنها کار دینی می کند اما از بودجه دولتی استفاده نمی کند و با توجه به اینکه بستر خدمت رسانی در اوقاف فراهم است ردیف فرهنگی نداریم.

 

وی افزود: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که ردیف فرهنگی و قرآنی برای اوقاف در نظر بگیرند و این مسأله را مد نظر قرار دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات