۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۴۹۱۸۹
آیت الله اراکی تشریح کرد؛

عوامل زمینه ساز بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ویژه برنامه وحدت اسلامی عوامل زمینه ساز و آغاز گر موج بیداری اسلامی در منطقه را تشریح کرد.
آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ویژه برنامه «وحدت اسلامی» که بعدازظهر امروز، از شبکه الاهواز پخش شد، اظهارداشت: ملت های مسلمان در منطقه در حال زدودن سیاست های استعماری مستکبران هستند.

وی افزود: امروز شاهد تجلی روح وحدت در میان ملت های هستیم که زبان، گویش و رنگ پوستشان با هم متفاوت اما عقایدشان یگانه و متشابه است.

آیت الله اراکی بیان داشت: پیروی از هواهای نفسانی و طمع ورزی آمریکا سبب شد تا این کشور مستبد نیروهای خود را وارد  خاک کشورهای مسلمان افغانستان و عراق کند و با این کار در صدد مبارزه با مسلمانان بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نظام سرمایه داری را مقصر اصلی خونریزی ها در منطقه دانست و گفت: این کشورها دریافتند که قدرت نظامیشان چیزی را برای آن محقق نساخت.

درگیرهای بین المللی به سبب پیروی از هواهای نفسانی است

آیت الله اراکی با اشاره به این که پیروی از هواهای نفسانی عامل تفرقه مسلمانان دانست، اظهارداشت: جنگ های اول و دوم جهانی که میان ملت های غیر مسلمان رخ داد و درگیری های که در جهان امروز شاهد آن هستیم به سبب پیروی از هواهای نفسانی است.

وی افزود: درگیری های آلمان و فرانسه، آلمان و انگلیس و دیگر درگیری های که میان کشورهای اروپایی اتفاق افتاد نمونه ای دیگر از پیروی از هواهای نفسانی و هوا پرستی است.

آیت الله اراکی با اشاره به آیه «ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون» و آیه «ان الدین عند الله الاسلام» اظهارداشت: هواهای نفسانی گوناگون هستند اما دین الهی یکی بوده و هدف آن پرستش خداوند یکتا است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه گفت: دشمنان در تلاش هستند تا اختلاف های ساده و طبیعی میان مذاهب گوناگون اسلامی و مسلمانان همچون لغت و رنگ پوست را بزرگ نشان داده و با این کار دشمنی ها میان مسلمانان را پایه گذاری کنند.

این مقام مسؤول گفت: مسلمان نباید فراموش کنند که اختلاف میان انسان ها چیزی طبیعی بوده و غیر عادی نیست.

وی با بیان این که پیروی از هواهای نفسانی امت اسلامی را به سوی مجهول می کشاند، ابرازداشت: آیه «ان احکم بینهم بما انزل الله ولا تتبع اهواهم» مصداقی بارز از ضرورت پیروی از آموزه های آسمانی برای تحقق وحدت و گام نهادن در مسیر عزت است.

تقریب مذاهب عاملی جهت ایمن سازی امت در برابر تهاجم های بیگانگان

آیت الله اراکی با اشاره به هدف اساسی مجمع جهانی تقریب مذاهب در اتحاد مسلمانان اظهارداشت: تقریب به معنای آن بوده که مسلمانان بر اساس اعتقادات مشترک خود متحد شده و اختلاف ها را کنار بگذارند؛ زیرا توجه به اختلاف ها دوستی و محبت ها را به دشمنی و کینه تبدیل می کند.

وی افزود: دو برادر ممکن است اختلاف فکری و رفتاری داشته باشند اما نباید این اختلاف سبب درگیری میان آن ها شود زیرا درگیری سبب تبدیل برادری به دشمنی می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش وحدت آفرین دین ابرازاداشت: مذاهب اساس اختلاف نیستند بلکه این مغالطه است دین سبب وحدت می شود نه اختلاف، لیبرال ها که دشمنان خداوند و پیامبران به شمار می روند نخستین کسانی هستند که طرح تفرقه افکنانه اختلافات مذاهب را مطرح کردند.

وی افزود: برخی با تکیه بر این نوع مغالطه کاری در صدد ضربه زدن به وحدت مسلمانان و فتنه انگیزی هستند.

آیت الله اراکی در پایان با اشاره به نتایج ارزشمند اتحاد مسلمانان اظهارداشت: سیاست های استعماری بیگانگان مانع از اتحاد ملت های منطقه شده است؛ زیرا آن ها می دانند که اتحاد مسلمانان مانع از ثروت اندوزی آن ها می شود./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات