۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۲۳۹
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

ضرورت توجه حوزه علمیه به منشور روحانیت امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) سفارشات و راه کارهای ارزشمندی را به روحانیان، حوزه ها و علمای بلاد در منشور روحانیت بیان کردند از این رو مناسب است که هر روحانی در سال یک مرتبه این پیام را مرور کرده و سفارشات امام خمینی(ره) را مد نظر قرار دهد.
حجت الاسلام حبيب الله يوسفي استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام حبیب یوسفی استاد حوزه و دانشگاه درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: امام خمینی(ره) سفارشات و راه کارهای ارزشمندی را به روحانیان، حوزه ها و علمای بلاد در منشور روحانیت بیان کردند از این رو چه خوب است که هر روحانی در سال یک مرتبه این پیام را مرور کرده و سفارشات امام خمینی(ره) را مد نظر قرار دهد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در این پیام که به منشور روحانیت لقب گرفته است، ضمن تجلیل از حوزه و روحانیت و شهدا، به این قشر سفارش کرده است تا مواظب باشند ندای جدایی دین از سیاست را که از حلقوم مزدوران غربی بیرون آمده، از سوی برخی از بی خبران در حوزه جایگاه پیدا نکند و این تفکر به طلاب جوان سرایت نکند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در قسمت دیگری از این پیام می فرمایند، روحانیان و علما و طلاب باید کارهای قضائی و اجرائی را برای خود یک امر مقدس و یک ارزش الهی بدانند.

 

مشکلات بزرگی که در کشور پیش می آید بیشتر از سوی ابرقدرت‌ها است نه از ضعف دولت ها

 

وی افزود: سفارش دیگر امام خمینی(ره) این است که روحانیت باید وحدت و یکپارچه بودن خود را حفظ کنند و در پشتیبانی از دولت ها کوتاهی نکنند و بدانند که مشکلات بزرگی که در کشور پیش می آید، بیشتر از سوی ابرقدرت ها است نه از ضعف دولت ها و به توطئه هائی که دشمنان علیه انقلاب به راه انداخته اند اشاره می کنند.

 

حجت الاسلام یوسفی گفت: سفارش دیگر امام در این منشور این است که روحانیت اجازه ندهد پست ها و مسؤولیت ها به دست انقلابی نماها که با روحانیت میانه ای ندارند بیفتد و ایشان از مواضع روحانیت مبارز و جامعه مدرسین پشتیبانی می کند.

 

به گفته وی، سفارش دیگر امام به حوزه ها و علما، اجتهاد پویا و فقه جواهری است و این که مجتهد باید جامع و سیاست دان و اقتصاد دان هم باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که به نظر می رسد 90 درصد از سفارشات امام خمینی(ره) در این منشور در بین روحانیت و حوزه ها عملی شده است افزود: الحمدالله، رهبری عالمانه و تیزهوشانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی روحانیت از معظم له، بیم و دغدغه هایی که امام درسال های آخر عمر خود داشتند برطرف شده است.

 

حجت الاسلام یوسفی گفت: همه مراجع و مجتهدان پشتیبان انقلاب و نظام هستند و در مسائل بین المللی نیز هوشیارانه، دقت می کنند و گاهی پیام های بین المللی صادر می کنند و این همان جامعیتی است که امام راحل از مراجع و مجتهدان توقع داشتند.

 

به گفته وی، حوزه های علمیه نیز در سراسر کشور موفقیت های خوبی دارند به ویژه اخیرا که حوزه های علمیه خواهران نیز راه اندازی شده است و در راستای اهداف اسلام و انقلاب و امام کارهای ارزشمندی از طرف حوزه ها انجام می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه یاد آورشد: امام خمینی(ره) در این پیام که بعد از پذیرفتن قطعنامه و پایان جنگ صادر شده است، بیم آن را داشتند که در حوزه، بین علما و مراجع اختلاف ایجاد شود و دشمنان بتوانند اختلافات را بزرگ کرده و سوء استفاده کنند که خوشبختانه این گونه نشد.

 

حجت الاسلام یوسفی در ادامه با اشاره به این که روح بلند و آرام امام راحل از روحانیت و حوزه های علمیه شاد است و برای این عزیزان که فرزندان او هستند دعا می کند یاد آورشد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب، آنچنان حوزه ها و روحانیت و جامعه را پدرانه، دلسوزانه و خالصانه رهبری کرده است که هر روز بر عزّت و قدرت و عظمت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی افزوده شده و خواهد شد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات