۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۴۹۲۶۶
لاریجانی در محمودآباد:

ایستادگی ملت ایران غربی ها را به پای میز مذاکره کشاند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دست اندازهای پرونده هسته‌ای ایران هیچ چیزی جزء شیطنت نیست، گفت: جلوگیری از فعالیت هسته‌ای در ایران شیطنت است و ملت ایران به دانش هسته‌ای با تلاش خودش رسیده است و ما باید پیگیر باشیم
علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی پنج شبه شب در یادوواره شهدای این شهرستان در مصلای موقت محمودآباد اظهارداشت: در گذشته عنوان شد که باید نفت را بر سر سفره مردم بیاوریم، شعار غلطی بود که چرا که باید درآمد نفتی صرف مسائل اقتصادی شود.

 

وی عدم توسعه صنعت در مازندران را دلیل اصلی بیکاری منطقه دانست و افزود: باید با مردم رو راست بود، باید تلاش کنیم دو مشکل تورم و بیکاری را در جامعه رفع کنیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارتباط مناسب مسؤولان اجرایی مازندران، ائمه جمعه و نمایندگان را سبب توسعه هرچه بیشتر این استان دانست و گفت: این مسأله مهمی است که مسؤولان مازندران وقت و انرژی خود را معطوف کار و تلاش برای مردم منطقه می‌کنند.

 

لاریجانی با اعلام این که ما کشور نفتی و گازی هستیم، خاطرنشان کرد: آوردن نفت و گاز سر سفره مردم با رونق تولید و توزیع درست انجام می‌شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی، مشکل اصلی کشور را تولید دانست و گفت: رهبر انقلاب بر توجه به بخش تولید تاکید دارند و پیام‌های سالانه ایشان نیز مربوط به این مسأله است.

 

لاریجانی حفظ روحیه همدلی بین مسؤولان را نیاز امروز جامعه تلقی کرد و افزود: مسائل امروز سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی و همچنین شرایط پرالتهاب منطقه باید وحدت مسؤولان را دو چندان کند تا مشکلات کشور حل شود.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی شهادت را بالاترین نیکویی دنیا دانست و تصریح کرد: بنا به فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) شهادت در راه خدا بالاترین عمل نیک است.

 

لاریجانی با اشاره به این که عزت‌مندی امروز کشور مرهون رشادت‌های عزیزانی بود که ایران را در دنیا سربلند ساخت و درس بزرگ آزادی‌‌خواهی را به دنیا صادر کرد، گفت: در جنگ نابرابر هشت ساله همه دنیا در کنار عراق و صدام بودند و ایران به تنهایی با دلیرمردی‌های رزمندگان، جنگ را سربلند به پایان رساند.

 

وی با بیان این که در آن شرایط سخت، ملت سرافراز ایران ایستادگی کرد و این کاری که شهدا کردند مقاومت را در دل مردم تا امروز نیز زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: در انتهای جنگ همه دنیا به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در مقابل ایران بزرگ بایستند و به ناچار جنگ را به پایان رساندند و امروز هم به واسطه همان عزتمندی هیچ کشوری جرأت تجاوز به ایران را ندارد.

 

رییس قوه مقننه با اشاره به تجاوز آمریکا به عراق و افغانستان اظهار داشت: آنها به دنبال حمله به ایران بودند اما این جرأت را به خود ندادند تا چشم طمع به کشورمان داشته باشند.

 

وی با بیان این که سردمداران آمریکایی به دنبال خاورمیانه جدید بودند، تصریح کرد: ایستادگی ایران به واسطه خون‌های پاک شهدا اجازه این زایمان ناسالم یعنی به وجود‌آوردن خاورمیانه جدید را نداد.

 

لاریجانی ایستادگی ملت را ویژگی اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: همین ایستادگی بود که دشمن را مجبور به مذاکره در برنامه هسته‌ای ایران کرد و شیطنت‌های برخی از مسؤولان آمریکایی در پارلمان برای بستن دهان برخی از افراد است اما در نشست‌ها ایران را کشور تأثیرگذار منطقه می‌دانند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این که دست اندازهای پرونده هسته‌ای ایران هیچ چیزی جزء شیطنت نیست، گفت: جلوگیری از فعالیت هسته‌ای در ایران شیطنت است و ملت ایران به دانش هسته‌ای با تلاش خودش رسیده است و ما باید پیگیر باشیم./950/

ارسال نظرات