۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۴۹۲۷۸
آیت‌الله دری نجف آبادی:

فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: بزرگ‌ترین جانباز در عرصه تاریخ حضرت ابوالفضل(ع) است که در دشت کربلا در راه پاسداری از دین اسلام دو دست خود را تقدیم دین اسلام کرد و به حق، ایشان تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی‌ است.
آيت‌الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در دیدار با خانواده جانباز سرافراز احمد قاسمی با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیازهای ضروری جوامع اسلامی است که می‌طلبد مسؤولان به این امر مهم بپردازند خاطرنشان کرد: امروز تمامی مردم و مسؤولان وظیفه دارند تا این فرهنگ که برگرفته از تعالیم عاشورا است را حفظ و در جامعه اسلامی اشاعه دهند.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: آرامش امروز کشور مرهون گذشت‌ها و ایثارهایی است که در مقاطع نیاز این فرزندان رشید اسلام از خود نشان داده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه جانبازان سرافراز ایران اسلامی سند زنده ایثارگری و فداکاری در راه حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) هستند، بیان داشت: بدون شک پیشرفت امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی‌ها، مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌های همه شهدا، جانبازان و ایثارگرانی است که در راه استقلال و عزت ایران اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت کردند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که امروزه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان آنچه که مهم بوده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که خود مهم‌ترین عامل در برابر توطئه‌های جدید دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود اظهار داشت: در این راستا بایستی به سویی رویم که این فرهنگ را در میان نسل امروز جامعه نهادینه کنیم تا آنان با الگو قراردادن این فرهنگ بتوانند راه شهدا و حضرت امام خمینی(ره) را ادامه دهند تا به اهداف والا و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران برسیم.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: بزرگ‌ترین جانباز در عرصه تاریخ حضرت ابوالفضل(ع) است که در دشت کربلا در راه پاسداری از دین اسلام دو دست خود را تقدیم دین اسلام کرد و به حق ایشان تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی‌ است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جانبازان میهن اسلامی نیز در مکتب عاشورا درس آموختند و با الگوگیری از حضرت عباس(ع) که بزرگترین اسوه ایثارگری است در راستای پاسداری از دین اسلام گام برداشتند و امروزه این جانبازان هستند که نیازی به ترحم ندارند.

 

وی ادامه داد: جانبازان سرافراز ایران اسلامی در حقیقت به مثابه سند زنده ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی هستند که در راه احیا و تثبیت اسلام ناب محمدی(ص) از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.

 

 

امام جمعه اراک اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورایی بوده که انقلاب ما ریشه در این ارزش‌ها دارد و هرگز نباید این ارزش‌ها را فراموش کنیم و در برابر آن کوتاهی کنیم چرا که حفظ این فرهنگ و اشاعه آن بر همگان ضروری است.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس سند زنده افتخار و عزت ملت ایران هستند و راویان حقایق مربوط به این دوران طلایی به شمار می‌روند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: آنچه که جانبازان و ایثارگران از ما می‌خواهند این بوده که به درستی دیده شوند و مسؤلان بتوانند مشکلاتشان را به درستی درک کنند و در راستای رفع آنان گام بردارند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات