۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۴۹۲۸۶
امام جمعه بجنورد:

حضرت زهرا حلقه وصل دریای رسالت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) حلقه وصل دریای رسالت و امامت است، خواستار حفظ حرمت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام شد.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه، اظهار کرد: فاطمیه اول از دوازدهم تا چهاردهم اسفند ماه به مدت سه روز و فاطمیه دوم نیز از سوم تا پنجم فروردین ماه سال آینده تعیین شده و لازم است مردم مؤمن و معتقد در این ایام حرمت عزاداری دخت نبی مکرم اسلام(ص) را پاس دارند.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) حلقه وصل بین رسالت و امامت است، اضافه کرد: در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) دو دریای رسالت و امامت به هم رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رنج ها و مرارت های حضرت زهرا(س) پس از وفات حضرت محمد(ص) افزایش یافت اما با این وجود آن حضرت پرچم مظلومیت را بر افراشت و پس از وفات پیامبر(ص) صدای حق گویی و حق پویی او برای احقاق حق امامت و حکومت امام علی(ع) لحظه ای خاموش نشد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) در کشور، اظهار کرد: پیام این رزمایش این است که توان رزمی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی میدان ها به جایی رسیده که از پیشرفته ترین تاکتیک ها و تکنیک های رزمی بهره می گیرد.

 

وی اضافه کرد: این رزمایش توانایی ایستادگی و بازدارندگی نیروهای مسلح کشور را به نمایش گذاشت و نشان داد که اگر صلاح بدانیم می توانیم در عمق دریاها ناوها و نیروهای دشمن را هدف قرار داده و کوهی از آتش در وسط دریا ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیام این رزمایش به کشورها و دوستان منطقه ای این است که اقتدار نظام جمهوری اسلامی در واقع اقتدار آنها محسوب می شود چرا که ایران مقتدر برای همسایه ها بسیار سودمند بوده و اگر خردمندانه بیندیشند متوجه می شوند که ضعف ایران ضعف آنها به شمار می رود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین پیام این رزمایش به دشمنان نظام اسلامی نیز این است که ما روی پای خود ایستاده ایم و ملت غیور ایران با پیشرفت در عرصه های مختلف و توانایی علمی و نظامی و عزم ملی و مدیریت جهادی در برابر بدخواهان و دشمنان ایستادگی می کند.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش عاشقان حضرت محمد(ص) در خراسان شمالی، اظهار کرد: دنیا بداند اگرچه برخی ناآگاهان به پیامبر ما جسارت کردند اما ملت ما عاشق پیامبر خود بوده و حضرت محمد(ص) در قلب و دل این مردم جای دارد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات