۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۴۹۲۹۲
امام جمعه آمل:

بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز ترویج ارزش ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه است، بیان داشت: افراد فعال در امور تربیتی باید با تدبیر و دلسوزانه در راستای تربیت صحیح گام برداشته که این امر اثرگذاری بسیاری در جامعه دارد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نمازجمعع شهر آمل با بیان این که تقوا پوشش ارزنده ای است که می توانیم با آن چراغی روشن در جامعه انسانی و اسلامی باشیم، گفت: تقوا چراغی ارزشمند است که برکات و ثمرات گرانقدری برای انسان دارد و وسیله ای برای نجات او است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: عده ای از انسان ها حرف های باطل را خریداری می کنند و این افراد در همه زمان ها وجود داشته که کارشان این است و نمی توانند آرام بگیرند که می خواهند مردم را از راه خدا باز داشته و زمینه های گمراهی آنان را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که انسان مؤمن که مظهر اسم شریف الله تعالی است باید حکیم باشد، تصریح کرد: انسان حکیم می تواند عاقبت به خیر شده و زمینه نجات دیگران را فراهم کند و برخی از انسان ها آن چنان رشد پیدا کرده که به مراتب ارزشمندی می رسند.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که انسان در زمانی که نعمتی دارد باید شاکر خداوند منان باشد، گفت: شاکر و قدردان نعمت خدا بودن ثمرات بسیاری برای انسان دارد که باید در این مسیر نورانی حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که همه ما انسان ها در سرای هستی در مرحله امتحان قرار داریم تا چه میزان می توانیم گلیم خود را بیرون بکشیم، افزود: دل پاک خریدار دارد که برای نمونه در دل لقمان حکمت را دادند که هیچ چیزی نمی تواند آن را از بین ببرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید تعالیم دینی را در وجود خود نهادینه کرده و به دنبال آن چیزی باشد که سبب عاقبت به خیری او می شود، گفت: امروز امور باطل بسیاری وجود دارد که نباید خود را با آن ها مشغول کنیم.

 

وی با اشاره به ایام شهادت حضرا فاطمه الزهرا(س)، بیان داشت: روایات موثقی در ایام شهادت این بانوی بزرگوار وجود دارد که در مدت بیست روز باید برنامه های خاصی برگزار شود.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که حرمت فاطمیه در جامعه حفظ شود، افزود: باید ادب و آداب را به نحوی شایسته در جامعه رعایت کنیم که این بانوی بزرگوار معصومه بوده و از مقام ارزشمندی برخوردار است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: باید رهنمودهای رهبری فصل الخطاب همه ما باشد که حرکت در مسیر ولایت سبب رستگاری انسان بوده و باید در این خط نورانی گام برداریم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به روز امورتربیتی، گفت: سبک زندگی اسلامی باید سرمشق همه ما بوده و بتوانیم در این مسیر گرانقدر حرکت کنیم.

 

وی با بیان این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه است، بیان داشت: افراد فعال در امور تربیتی باید با تدبیر و دلسوزانه در راستای تربیت صحیح گام برداشته که این امر اثرگذاری بسیاری در جامعه دارد.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: جانبازان باید مورد توجه مدیران کشور بوده که رسیدگی به این افراد به عنوان عبادت و خدمتی ارزشمند است که باید تلاش های ارزنده ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: کمیته ای ایجاد شد تا دلسوزانه به فکر افراد ضعیف جامعه باشد که باید دقت ویژه ای در این مسیر صورت گیرد که افراد مستحق تحت پوشش قرار گیرند.

 

وی با تاکید بر این که فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود، بیان داشت: احسان و نیکوکاری امری مهم و ارزشمند بوده که هرکسی کاری نیکو انجام دهد مورد احترام است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات