۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۴۹۳۰۰
رحیم پور ازغدی:

مسؤولان به جای تفکر انقلابی و تحقق اقتصاد مقاومتی به فکر آبروی خود هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسؤولان ما بیشتر از کار به دنبال حفظ آبروی خود هستند و می‌خواهند همانگونه که مسؤولیت را در اختیار گرفته به همان شکل تحویل دهند و خبری از تفکر انقلابی و اقتصاد مقاومتی نیست.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به وظایف ما در قبال کشورهای اسلامی که مورد ظلم و تجاوز استکبار جهانی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: طبق آیات قرآن،‌ قانون اساسی، فرامین صریح امام و رهبری،‌ وظیفه شرعی و حفظ منافع ملی خود باید نیروهای مسلح برای کمک به چنین کشورهایی بفرستیم.


وی با بیان این‌که دشمن علنا وارد همه کشورها می‌شود، گفت: امروز که داعشی ها صورت‌های خود را می‌پوشانند به خاطر این است که غیر از چندهزار نفر بقیه سرداران و افسران مزدور کشورهای عربستان، قطر، امارات و مصر بوده و مزدوران آمرکایی هستند که مسلمان هم نیستند.


رحیم پور ازغدی با بیان این‌که امروز ارتش استکبار جهانی صریحا بیان می‌کند که ما ترور می‌کنیم و کشورهای اسلامی را می‌گیریم، افزود: ما نباید تعارف کنیم و باید با سپاه صد هزار نفری چریک و نیروهای آماده علنا وارد کشورهایی شویم که از ما کمک می‌خواهند و باید صریح وارد عرصه دفاع از مظلوم شویم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امروز ما یک سپاه صد هزار نفری دیگر در کشور نیاز داریم که متشکل از افراد تحصیل کرده دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و مدیران و نخبگان باشند، این سپاه متخصص باید مدیریت علمی و عملی اقتصاد مقاومتی را بر عهده بگیرند.


وی بیان کرد: اگر در عرصه صدور انقلاب اسلامی فعال نباشیم دشمنان جهاد را به شکل جنایت و شهادت را به شکل حماقت نشان می‌دهند، همان کاری که تکفیری‌های وهابی انجام می‌دهند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد:‌ اگر ما درست در عرصه سیاست‌های کلی رهبری در باب اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و الگوی مصرف تقسیم کار نکنیم و کسی پاسخگو نباشد تا آخر برای هم انشاء می‌خوانیم و دم انتخابات هر گروهی برای این‌که خود را تبرئه کند و گروه دیگر را بزند همه تقصیرها به گردن دیگران می‌اندازند، همه رییس جمهورها این کار را کرده‌اند و رییس جمهور فعلی نیز این کار را انجام می‌دهد.


رحیم پور ازغدی اظهار داشت: تمام این سه چهار دولت همه قصد خدمت داشتند اما مشاهده می‌شود که وقتی به وظایف و وعده‌ها و شعارهای خود نمی‌توانند درست عمل کنند تقصیر را به گردن دیگران واقعی یا موهوم می‌اندازند و بیان می‌کنند که نگذاشتند و نمی‌گذارند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به مسأله مالیات،‌ گفت:‌ در کشورهای غربی مردم به راحتی مالیات می‌دهند و در کشور ما باید کسانی که مالیات نمی‌دهند مجازات شوند.


وی یکی از وظایف رهبری را تعیین خط مشی‌ها دانست و افزود:‌ رهبری مسائل را بیان می‌کنند اما متأسفانه برخی از مسؤولان به جای اجرا کلی تر از رهبری سخن می‌گویند و خبری از اجرا نیست.


رحیم پور ازغدی نقش رسانه‌ها را در تنویر و یا منحرف کردن اذهان عمومی تأثیرگذار دانست و گفت:‌ گاهی اوقات رسانه‌ها مطالب خلاف واقع بیان می‌کنند و مطالب فرعی را اصلی جلوه می‌دهند که این مسأله صحیح نیست.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این‌که میزان دانشجو متناسب با نیاز کشور نیست، ابراز کرد:‌ در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری سال‌ها از سوی رهبری با ولایت پذیری تأیید می‌شود اما کاری در این باره صورت نمی‌گیرد و پس از جمع بندی بیان می‌کنند که مسائل خیلی پیچیده است.


وی با بیان این‌که امروز دانشگاه های ما به فکر ساختمان‌ها و پولی که از مردم می‌گیرند هستند،‌ بیان کرد:‌ مدارک ما امروز تنها برای پز دادن است و دانشگاه‌های ما کاری به اشتغال فارغ التحصیلان ندارند.


رحیم پور ازغدی با اشاره به این‌که امروز تصمیمات معطل مانده فراوانی داریم، اظهار داشت:‌ مسؤولان ما بیشتر از کار به دنبال حفظ آبروی خود هستند و می‌خواهند همانگونه که مسؤولیت را در اختیار گرفته به همان شکل تحویل دهند و خبری از تفکر انقلابی و اقتصاد مقاومتی نیست.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ کار امروز مسؤولان این است که یکی چاله می‌کند و دیگری پر می‌کند و خبری از فرد دوم که باید لوله گذاری کند نیست.


وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر این‌که فشار واردات اقتصاد کشور را از بین می‌برد، گفت:‌ برای تحقق این فرمایشات رهبری چه کسانی مسؤول هستند و زمانی که پرسش مطرح می‌شود همه به یکدیگر نگاه می‌کنند.


رحیم پور ازغدی با بیان این‌که شیعه انگلیسی مربوط به یکی دو نفر نیست،‌ ابراز کرد: حضرت علی(ع) فرمودند هر کسی در زندگی بیش از نیاز خود مصرف کند مال دیگران را مصرف کرده است؛ شیعه انگلیسی ما و شما هستیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات