۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۹۳۰۴
امام جمعه دامغان:

بهره گیری از توانمندی‌ داخلی موجب شکوفایی اقتصادی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: از منظر امام خمینی(ره) کمک به محرومان بزرگترین عبادت و رسیدگی به امور محرومان جامعه وظیفه همه مسؤولان و مردم در هر پست و جایگاه است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر دست‌اندکاران، مسؤولان و توانمندان جامعه به محرومان و مستمندان تأکید کرد.

 

وی درس بزرگ آیین‌هایی چون جشن نیوکاری را شریک کردن عملی خود در بهبود زندگی و معیشت دیگر همنوعان و هموطنان و انجام وظیفه انسانی و اسلامی فرد فرد جامعه دانست و افزود: باید این‌گونه بیاندیشیم که رسیدگی به سلامت و شادی فرزندان مستمند و محرومان جامعه به اندازه رضایت و سلامت فرزند خودمان ارزش دارد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم در آب‌های نیلگون خلیج فارس و نمایش قدرت و دانش نظامی کشورمان، تصریح کرد: برگزاری چنین رزمایش‌هایی علاوه بر افزایش آمادگی و توان سپاه و نیروهای مسلح کشور، امید‌های واهی دشمن را کمرنگ و نابود می‌کند.

 

امام جمعه دامغان، پیشرفت اقتصادی کشور را موجب افزایش اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد نگاه دولت بیشتر به خارج از کشور است در‌حالی‌که توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تولیدات داخلی می‌تواند شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی‌داشته باشد، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب همواره بر این نکته تأکید می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان به برگزاری رزمایش الی‌بیت المقدس سه در منطقه عمومی این شهرستان با حضور هفت گردان و بیش از یک هزار نفر از بسیجیان شهرستان دامغان اشاره و اضافه کرد: بسیجی بودن تنها به ثبت نام در این نهاد مقدس نیست بلکه همه آحاد ملت ایران باید بسیجی باشند و بسیجی بیاندیشند./977/پ202/ب1

ارسال نظرات