۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۴۹۳۰۵
امام جمعه خوی:

حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی از رسالت های امور تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان بر مبنای ارزش های دینی و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی از جمله اهداف و رسالت های امور تربیتی ها در سطح مدارس کشور است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نمار جمعه این شهرستان با اشاره به 13 جمادی الاول روز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(ع) (فاطمیه اول) اظهار کرد: عظمت و جایگاه معنوی حضرت فاطمه فوق تصور انسان های معمولی است وقتی رسول خدا(ص) می فرمایند: «هر که او را شاد کند مرا شاد کرده و هر که او را ناراحت کند مرا ناراحت ساخته است» و یا این که می فرمایند: «خدا با خشم فاطمه خشمناک و با رضایت او خشنود می شود»، متوجه می شویم که جایگاه آن حضرت در چه حدی است.


وی اضافه کرد: فاطمیه ایام حزن و اندوه امام عصر(ع) و به تبع او روز عزای پیروان اهل بیت و عموم مسلمانان است به ویژه ملت ولایتمدار ایران در بزرگداشت این ایام در هر شرایط کوتاهی نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام شکوری در نماز جمعه این هفته با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت دانش آموزان در فضای انقلابی، شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان بر مبنای ارزش های دینی، حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی از جمله اهداف و رسالت های امور تربیتی ها در سطح مدارس کشور است.

 

امام جمعه خوی با اشاره به اهمیت تربیت از دیدگاه اسلام  تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این باره می فرمایند: «اگر تهذیب نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد».

 

پیام‌های رزمایش سپاه پاسداران به استکبار جهانی

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به رزمایش اخیر سپاه پاسداران در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان گفت: رزمایش های متـعددی که به صورت دریایی، هوایی و زمینی از ناحیه نیروهای مسلح برگزار می شود دارای پیام های متعدد منطقه ای و بین المللی است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیام به هم پیمانان منطقه ای استکبار این است که امنیت آنان با امنیت جمهوری اسلامی گره خورده است خلیج فارس و تنگه هرمز تا زمانی برای آنها امن است که برای جمهوری اسلامی نیز جهت صادرات و واردات امن باشد.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: پیام رزمایش به کشورهای غربی و اروپایی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس این است که اگر قرار باشد جمهوری اسلامی در اثر تحریم های شما نتواند از مواهب تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان استفاده کند معنا ندارد که 70 درصد تولید اوپک که در این منطقه صورت می گیرد به سوی شما سرازیر شود و شما بدون دغدغه از این نعمت بهره مند شوید.

 

حقوق مصرف کنندگان در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است


حجت الاسلام شکوری با اشاره به 9 اسفند روز ملی حمایت از مصرف کنندگان گفت: حق انتخاب آزادانه کالا، حق معامله منصفانه، حق برخورداری از اطلاعات کامل از کالا، حق بهداشت و ایمنی، حق استفاده از کالاهای با کیفیت، حق دادرسی برای جبران خسارت و حق برخورداری از حمایت دولت در صورت وقوع تخلفات از جمله حقوق مسلم مصرف کنندگان در قوانین جمهوری اسلامی است.


وی در ادامه اظهار داشت: قانون نظام صنفی، قانون مجازات، قانون اصل 44، قانون تعزیرات، مقررات استاندارد و تشکیل شورای رقابت از جمله قوانین حمایتی از حقوق مصرف کنندگان است.

 

احسان و نیکوکاری از ویژگی های برجسته ملت ایران است


خطیب جمعه خوی با اشاره به 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری گفت: در آستانه سال جدید قرار داریم با توجه به اینکه اقشار آسیب پذیر توانایی تهیه مایحتاج زندگی خود در این ایام را ندارند بنابراین روز احسان و نیکوکاری فرصت خوبی است که مردم نوع دوست و نیکوکار ایران به رسالت خود در این زمینه همانند سال های گذشته عمل کنند و در خوشحال کردن ایتام و نیازمندان جامعه سهیم باشند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات