۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۴۹۳۴۸

بازداشت خاخام یهودی در آمریکا به دلیل فساد اخلاقی

خبرگزاری رسا ـ یک خاخام سرشناس یهودی در واشنگتن به جرم فیلم برداری از زنان برهنه در کنیسه بازداشت شد.
انحراف اخلاقي يک خاخام
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک خاخام سرشناس در واشنگتن به فیلمبرداری مخفیانه از ده ها زن برهنه اعتراف کرد.
 
خاخام بری فروندل 63 ساله متهم به نصب دوربین مخفی در اتاق غسل کنیسه یهودیان ارتدوکس در واشنگتن است. به گفته بازجویان پرونده این خاخام از ابتدای سال 2009 تا اکتبر 2014 از زنان در اتاق غسل نشنال کپیتال میکواه در کنار کنیسه کشر فیلم گرفته است.
 
در دین یهود، میکواه یا غسل برای طهارت افرادی که به دین یهود می گروند و نیز برای زنان، انجام می شود. وقتی یکی از زنان در میکواه، دوربین مخفی تعبیه شده در ساعتی را پیدا کرد و به پلیس تحویل داد، بازجویی از این خاخام که سابقه مدیریت 25 ساله کنیسه را بر عهده داشت، آغاز شد.
 
ماموران پلیس در تحقیقات خود از خانه و دفتر فروندل در دانشگاه مریلند تاوسن، جایی که وی استدیار است، کامپیوتر وی، ریموت کنترل دوربینها، هارد و دوربین های تعبیه شده در پنکه و جعبه دستمال کاغذی را ضبط کردند. طبق قانون، به ازای هر کدام از افرادی که در ویدیوها به صورت عریان وجود دارند، مجرم باید متحمل یک سال حبس شود یا هزار دلار جریمه بپردازد.
 
قرار است حکم زندان فروندل که پرونده نقض قانون مدنی نیز دارد، در 15 ماه می اجرایی شود. در پی این اقدام، کنیسه کشر فروندل را اخراج کرد. از اعضای سرشناس عضو هیات امنای این کنیسه، جک لیو وزیر خزانه داری آمریکا و نیز جو لیبرمن سناتور سابق ایالت کنتیکت هستند./847/ب901/ک
ارسال نظرات