۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۴۹۴۱۶
آیت الله شبستری:

مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: باید آثار و نشانه‌های مدیریت جهادی در تحقق شعار سال بارز باشد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز، اظهار داشت: باید آثار و نشانه‌های سالی که با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، در اقدامات صورت‌گرفته بارز باشد.

 


وی با بیان این‌که مسؤولان باید از شعار دادن پرهیز کرده و در عمل خدمتگزار صاحبان اصلی انقلاب اسلامی که مردم هستند، باشند، خاطرنشان کرد: ایمان و عمل در قرآن مجید همواره در کنار یکدیگر آمده است؛ بر این اساس اعتقاد تنها کافی نیست و انسان باید باور خود را در عمل ثابت کند.

 


نماینده خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این‌که در کنار فعالیت های عمرانی، نباید از مسایل فرهنگی غفلت کنیم، افزود: در این راستا برگزاری برنامه‌های قرآنی و احداث و تجهیز مساجد باید مورد توجه باشد. البته تلاش شهرداری تبریز در احداث مساجد مورد نیاز شهر ارزشمند بوده است.

 


آیت الله شبستری اقدامات اخیر شهرداری تبریز را موجب آبادانی شهر دانست و گفت: میهمانان شهر نیز بر توسعه و آبادانی شهر اذعان دارند. انتظار داریم شهرداری در مقابل عوارضی که از شهروندان اخذ می‌کند، برنامه‌های عمرانی مطابق با رفاه و آسایش مردم را اجرایی ‌کند.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح معضلات زندگی شهری، با بیان این‌که امروز شرایط شهر تبریز در حال نزدیکی به وضعیت شهر تهران است، اظهار داشت: توسعه شهر تهران موجب شده صحبت‌های موافق و مخالفی درباره انتقال پایتخت عنوان شود.

 


وی با اشاره به این‌که انتقال پایتخت از تهران به تبریز در شرایط فعلی چندان مناسب نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع در برخی کشوهای دیگر نیز سابقه دارد؛ به عنوان مثال پایتخت کشور ترکیه، زمانی استانبول بود و با نام قسطنطنیه در جهان شهرت داشت اما روند توسعه آن موجب شد پایتخت، به شهر آنکارا انتقال یابد.

 


آیت الله شبستری ادامه داد: انتقال پایتخت، از طرفی به دلیل وضعیت بودجه کشور، دشوار است و از سوی دیگر وضعیت زندگی در این شهر از نظر ترافیک، آلودگی هوا و سایر مسایل، واقعا پیچیده است، برای این که تبریز به سرنوشت تهران دچار نشود، باید زیرساخت های لازم برای توسعه شهری فراهم شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات