۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۴۹۴۱۸
مسؤول رصد رسانه نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:

ماهواره‌ها سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول رصد رسانه نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 120 شبکه ماهواره‌ای بر روی پخش برنامه برای ملت ایران فعالیت دارند، گفت: بیشترین تمرکز و تهدید ماهواره در زمینهٔ اقتصاد و سبک زندگی اسلامی است.
شبکه هاي ماهواره اي2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سعید عبداللهی، مسؤول رصد رسانه نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، پیش از ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع بانوان در شبستان نجمه خاتون با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 2 هزار 300 شبکه ماهواره‌ای در سطح جهان مشغول پخش برنامه برای گروه‌های سنی و ملیت‌های مختلف هستند، افزود: از این تعداد ماهواره 120 ماهواره به‌صورت ویژه برای ملت ایران برنامه پخش کرده و آن‌ها را هدف جنگ نرم خود قرار داده‌اند.

 

وی با بیان این‌که تمرکز اصلی این شبکه‌های ماهواره‌ای بر روی تغییر سبک زندگی اسلامی و اقتصاد است، ادامه داد: این ماهواره به‌صورت کلیدی عنصر خانواده را مورد تهدید قرار داده و مشغول ترویج فردیت گرایی در میان خانواده‌های ایرانی بوده و همچنین رباخواری و مشاغلی غیردینی را در میان نسل جوان ترویج می‌کنند.

 

مسؤول رصد رسانه و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به این‌که دشمن بر روی دو عنصر کلیدی نظام، یعنی خانواده و اقتصاد برنامه‌ریزی کرده است، تصریح کرد: دشمن متوجه شده است که اگر خانواده و اقتصاد کشور را تخریب کند بدون جنگ خواهند توانست از طریق سیطره فرهنگ کشور و ملت را فتح کند.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به این‌که اسلام برخلاف نظام‌های غربی و شرقی به‌جای تأکید بر فردیت و جامعه بر خانواده تأکید دارد، ادامه داد: اسلام خانواده را کارخانه انسان‌سازی می‌داند و معتقد است که اگر فرد در خانواده به ‌خوبی تربیت شود خواهد توانست در بعد فردی و اجتماعی هم انسان موفقی باشد.

 

وی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای «فارسی وان» و شبکه ماهواره‌ای «من و تو» به ‌صورت ویژه روی تغییر سبک زندگی اسلامی کارکرده و شبکه ماهواره‌ای «فارسی وان» اضافه بر جذب مخاطبان معتقد به نظام‌های غربی سعی دارد با پخش برنامه در مناسبت‌های مختلف خانواده‌های مذهبی را با خود همراه کرده و به‌ صورت بسیار زیرکانه اعتقادات آن‌ها را به ‌مرور زمان تغییر دهد.

 

مسؤول رصد رسانه و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به این‌که برنامه «شام» شبکه ماهواره‌ای «من و تو» هم متأسفانه یکی از برنامه‌های پرمخاطب در میان خانم‌های خانه‌دار ایرانی است، گفت: این برنامه با وجود این که عنوان شام را با خود دارد و شام زمانی است که تمامی اعضای خانواده دور هم هستند؛ این برنامه به‌ جای خانواده در برخی از روزها عده‌ای از مردان و زنان را نشان داده که با لباس‌های بسیار زننده مهمان هم هستند و گاهی مهمانی‌های این برنامه مختلط است و به‌ جای اعضای خانواده زنان و مردان که باهم دوست هستند مهمان هم می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام‌ عبداللهی ادامه داد: در این برنامه همچنین مهمان‌ها برای یکدیگر مشروب هدیه می‌برند که متأسفانه در میان مردم ما هم این برنامه تأثیر زیادی داشته و ظروف شراب خوری یا همان جام‌های پایه‌بلند حتی به جهیزیه نوعروسان هم راه پیداکرده است.

 

وی با بیان این‌که این برنامه با نهایت زیرکی، فردیت گرایی، دوستی‌های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج، روابط نامشروع و مشروب‌خواری و رقص را در میان خانواده‌های ایرانی ترویج می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه مردم ما تصور می‌کنند اگر ظاهر خود را غربی کنند در ایمان آن‌ها هیچ تأثیری نخواهد داشت؛ درحالی‌که امام حسین (ع) می‌فرمایند «هرکس خود را به شکل و منش اخلاقی مشرکان و فاسقان نزدیک کند از آن‌هاست».

 

مسؤول رصد رسانه و جنگ نرم نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به این‌که باید سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم، یادآور شد: متأسفانه فردیت گرایی و غربی شدن ظواهر در جامعه زنگ خطری برای خانواده‌ها است که باید مراقب باشند و اگر به این زنگ خطر توجه جدی نداشته باشند کانون خانواده و تقید اخلاقی در خانواده برای همیشه از بین خواهد رفت./837/پ202/ف

ارسال نظرات