۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۴۹۴۳۴

یادواره سرداران شهید بدر و خیبر در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌های گرامیداشت شهدای بدر و خیبر و شهید باکری در دو مکان مصلی و مسجد جامع تبریز برگزار می‌شود.
شهيد باکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داداش‌زاده، رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای بدر و خیبر امروز در نشست اعضای ستاد هماهنگی مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار مهدی باکری که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مراسم سالگرد شهید باکری افزون بر شمال‌غرب کشور در خوزستان و تهران برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که امسال برنامه‌های گرامیداشت شهدای بدر و خیبر و شهید باکری در دو مکان مصلی و مسجد جامع برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه بزرگداشت در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز همزمان با ایام فاطمیه 14 اسفند پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

 


داداش‌زاده با اشاره به این‌که مراسم گرامیداشت سرداران شهید بدر و خیبر و شهید باکری یک هفته بعد در مسجد جامع تبریز برگزار می‌شود، گفت: برنامه ریزی شده تا مراسم سالگرد شهید باکری افزون بر شمال‌غرب کشور در خوزستان و تهران اجرایی شود.

 


وی با بیان این‌که کمیته‌های برگزاری مراسم یادبود در تمام شهرستان‌های استان فعال است و اعضای ستاد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهند کرد، تصریح کرد: برای نخستین بار مراسم گرامیداشت شهدای بدر و خیبر در خوزستان طی سه روز از 18 تا 20 اسفند در پادگان دزفول برگزار می‌شود.

 


همچنین حجت کبیری، مشاور عالی استاندار آذربایجان‌شرقی در امور ایثارگران خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با روش‌های نو، ابتکاری و جذاب برای نسل جوان جامعه شد و اظهار داشت: بزرگداشت شهدای خیبر و بدر امسال در تبریز، اردبیل، زنجان، آذربایجان‌غربی و تهران و خوزستان طی اسفند ماه برگزار می‌شود.

 


وی با تأکید بر این‌که بایستی در یادواره های شهدای بدر و خیبر به تبیین ابعاد شخصیتی، اخلاقی، خصوصیات مدیریتی و معنوی شهید باکری پرداخته شود، گفت: ترویج افکار و اندیشه‌های شهدای بزرگواری چون باکری می تواند جوانان را با سیره آن بزرگمردان تاریخ ایران اسلامی آشنا کند.

 


کبیری با بیان این‌که ولایتمداری مهم‌ترین درس شهدا به ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: نماز اول وقت، محاسبه و مراقبه نفس، تأکید بر حجاب، احترام به والدین و ... از خصلت‌های ممتاز شهدا بوده که این یادواره ها می تواند در بیان این خصوصیات فرصتی ارزشمند محسوب شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات