۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۹۴۳۸
مدیر شبکه قرآن خبر داد؛

ساخت 52 مستند قرآنی در سال آینده

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: ساخت 52 مستند از چهره های قرآنی، مؤسسات و دستگاه های موفق قرآنی یکی از اولویت های اصلی این شبکه در سال آینده است.
شبکه قرآن و معارف سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهرام محمدنیا، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما امروز در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن در تبریز، در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبه رهبری مبنی بر نگاه تخصصی به قرآن کریم و تعیین شاخص 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، اظهار داشت: اولویت اصلی شبکه تحقق مطالبات رهبری است.

 


وی با بیان این‌که تحقق این مهم، ضروری است تمامی نهادها و مسؤولان فرهنگی کشور بیش از پیش تعامل و همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: این شبکه قصد دارد با طرح‌های مختلف مناسبتی در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه اقدامات جدی داشته باشد.

 


مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از تدوین طرح نوروزی این شبکه خبر داد و گفت: این طرح با محوریت سوره مبارکه ملک برگزار می‌شود، ضمن این‌که طرح 1449 با محوریت سوره‌های الرحمن و یس اجرا خواهد شد که این طرح همواره با استقبال مردمی مواجه بوده است.

 


محمد‌نیا در ادامه با اشاره به برنامه های این شبکه در سال آینده، خاطرنشان کرد: ساخت 52 مستند از چهره های قرآنی، موسسات و دستگاه های موفق قرآنی یکی از اولویت های اصلی این شبکه در سال آینده است که در این زمینه مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف و برنامه های اولویت‌دار شبکه قرآن در سال آینده اظهار داشت: یکی از سیاست‌های این شبکه اختصاص بیش از 50 درصد برنامه ها به تلاوت قرآن کریم است که متاسفانه در این حوزه با کمبود تلاوت مجلسی مواجه هستیم.

 


مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که شبکه قرآن ایده های خوبی را برای تلاوت های جدید در نظر دارد، افزود: جلسات تلاوت ترتیل قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود با بهره‌برداری خوب رسانه‌ها از این موضوع توانسته در جامعه نهادینه شود.

 


وی سطح کمی و کیفی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز را بسیار مطلوب ارزیابی کرد  و گفت: برگزاری مسابقات، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی یکی از ضروریات قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات