۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۴۹۴۴۱
استاد حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از توان داخلی زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه مازندران با بیان این که بهره گیری از توان داخلی زمینه ساز پیشرفت و توسعه می شود، گفت: باید کاری کنیم که محصولات و تولیدات جوان های ایران اسلامی مقهور واردات نشده و از این ظرفیت ها به نحوی شایسته استفاده شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمعی از فعالان فرهنگی با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای امور تربیتی، گفت: حضور مؤثر نخبگان در دفاع مقدس نشان‌ دهنده گسترش انگیزه‌ فداکارى در راه خدا و شهادت در سطوح گوناگون جامعه است.

 

وی با تاکید بر ضرورت تجلیل از شهدا و جلوگیری از فراموش شدن یا کهنه شدن این یادهای ارزشمند و گرانبها، بیان داشت: جلسات بزرگ داشت شهدا در واقع ادامه حرکت جهادى و شهادت است و باید یاد شهدا و نکته ‌یابى از زندگى آنان روز به روز در جامعه رواج پیدا کند و ما باید در این مسیر ارزنده و والا گام برداریم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به حرکت مستمر انقلاب اسلامی به سمت قله‌ها و ناکامی دشمنان در متوقف کردن این حرکت، افزود: مشخص شد برکات شهادت و جهاد در راه خدا بسیار زیاد است و همان تلاش‌ها و مجاهدت‌ها سبب شد که وضعیت علمی کشور، افتخارآمیز و جلوتر از سایر بخش‌ها باشد و ما توانستیم در عرصه علم و تکنولوژی به موفقیت ها و پیشرفت های ارزشمندی دست پیدا کنیم که مایه افتخار است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و فرهنگ شهدا امری و مهم اساسی است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: دشمنان به دنبال ترویج فرهنگ غربی در کشور هستند که باید از داشته های گرانقدر خود چون فرهنگ شهدا بهره گیری کرده و آن را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: هر چه بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم آن جامعه در سمت ترقی و توسعه پیش رفته و توقفی در آن وجود نخواهد داشت که امروز نیازمند بهره گیری از این فرهنگ متعالی هستیم.

 

وی با تاکید بر این که شهدا زمینه ساز عزت و صلابت برای ایران اسلامی شدند، گفت: شهدا رفتند و ما اینک وظیفه داریم تا مسیر والای آنان را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است ادامه دهیم.

 

امام جمعه دابو ودشت سر به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضاى ستاد بزرگداشت روز ملى مهندس اشاره کرد و گفت: مهندسان ما در مبارزات انقلاب و دوران دفاع مقدس همه نیرو، هنر و نبوغ خود را در این عرصه به کار گرفتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان این که باید ما می توانیم را به عنوان امری اساسی در جامعه محقق کنیم، بیان داشت: رهبری فرمودند باید تلاش کنید در بخش‌های مختلف کشور مسئله ما می‌توانیم را در عمل به مردم نشان دهید و با شناخت خلأ و نیازهای کشور به سمت انجام کارهای نکرده و زمین مانده بروید.

 

وی با اشاره به این که مهندسان در دوران دفاع مقدس مسیر حرکت را که سبب عزت و صلابت شده است به نقشه درآوردند، افزود: آن سیرت پاک و مسیر ولایت سبب عزت و عظمت شده است و امروز ثابت کردیم که ما می توانیم.
 


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف به پیشرفت و توسعه دست پیدا کرده است، گفت: امروز ما در انرژی هسته ای، تکنولوژی، ادوات جنگی و دیگر عرصه ها توانستیم موفق بوده و توانایی های خود را بروز و نشان دهیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که بهره گیری از توان داخلی زمینه ساز پیشرفت و توسعه می شود، بیان داشت: باید کاری کنیم که محصولات و تولیدات جوان های ایران اسلامی مقهور واردات نشده و از این ظرفیت ها به نحوی شایسته استفاده شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات