۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۴۹۴۵۳
امام‌جمعه بیرجند مطرح کرد؛

ارتباط مستقیم دین‌مداری با سلامت جسمانی

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که مرکز طب سنتی بر مبنای طب الائمه به‌زودی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود، گفت: میان سلامت روان و جسم و دین‌مداری مردم ارتباط مستقیمی وجود دارد.
تغذيه سالم امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی امام‌جمعه بیرجند، ظهر امروز در جمع مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند، با اشاره به این‌که میان سلامت جسمی و دین‌مداری انسان ارتباط مستقیمی وجود دارد، ادامه داد: تجربه و بررسی‌های آماری در سراسر جهان نشان می‌دهد افرادی که تقید بیشتری به دستورات دین‌ دارند از سلامت بیشتری برخوردار هستند.

 

وی افزود: میان طول عمر و اعتقادات دینی رابطه عمیقی برقرار است به‌گونه‌ای که ما شاهد هستیم افرادی که کمتر گناه کرده و بیشتر به طاعت الهی مشغول هستند عمر طولانی‌تر دارند؛ زیرا انسان هر چه بیشتر گناه می‌کند عمرش کمتر می‌شود.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که ائمه (ع) در کنار دستورات و توصیه‌های شرعی دارای طب مخصوص به خود برای درمان بیماران بودند، اظهار کرد: طب ائمه که با نام طب الرضا(ع)، طب صادق(ع) و یا طب سنتی نامیده می‌شود با درست کردن شیوه غذایی از طریق تغذیه حتی برای بیمارهایی که پزشکی امروز از درمان آن نا امید است راه درمانی ارائه می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که غذای انسان داروی انسان است، ادامه داد: با توجه به افزایش بیماری‌ها و ضرورت اصلاح سبک زندگی درمانگاه طب سنتی در خراسان جنوبی باهدف درمان بیماران و بهبود روش تغذیه خانواده‌ها بر طبق سبک زندگی اسلامی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

 

وی افزود: منابع و مراجع درمانی که در این درمانگاه و کلینیک در کنار پزشکی روزبه کار می‌رود طب ائمه به ویژه امام جعفر صادق(ع) و امام رضا(ع) است.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که متأسفانه مشغله زیاد و تغییر سبک زندگی اسلامی شیوه و روش تغذیه مردم را تغییر داده است، گفت: ریشه بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه در تغذیه انسان‌ها و خوردن انواع غذای فوری و غذایی‌های کنسرو شده و حاضری که دارای انواع مواد افزودنی و خطرناک هستند ریشه دارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که تا قبل از زمان پهلوی یعنی اوایل دوره قاجار تغذیه مردم باوجود فقر عمومی بسیار خوب بود، اظهار کرد: دشمن پس‌ازآن برای غلبه و ضعف عمومی مردم، شیوه تغذیه آن‌ها را تغییر داد و به‌مرورزمان حکیمان و طبیبان طب سنتی را از بین برد و طب سنتی را در میان مردم از رونق انداخت که این موضوع در خصلت و منش اخلاق و رفتاری مردم و افزایش بیماری‌ها در میان مردم تأثیر چشمگیری داشت.

 

وی یادآور شد: احیای طب سنتی و احیای شیوه تغذیه سالم در میان مردم بر اساس سخنان و رهنمودهای ائمه بسیار مهم است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید سبک زندگی مردم در همه عرصه‌ها ازجمله تغذیه و طب سنتی احیا شود که خراسان جنوبی با راه‌اندازی مرکز طب سنتی در این زمینه اقدام کرده است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات