۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۴۹۴۵۹
امام‌جمعه سربیشه:

مسؤولان مبانی اقتصاد مقاومتی را بازخوانی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه سربیشه گفت: نیاز است مسؤولان مبانی اقتصاد مقاومتی را بازخوانی کنند و یک ابتکار عمل داشته باشند، این‌که اعتباری بیاید و مسؤولان آن را در بخش‌های مختلف تقسیم کنند نه نیاز به تدبر دارد نه موجب امیدواری مردم خواهد شد.
اقتصاد مقاومتي

حجت‌الاسلام سنجری، امام‌جمعه شهرستان سربیشه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی مبارزه با مصرف‌گرایی صرف است، گفت: در جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما برنامه‌ریزی کرده نباید ما دنبال مصرف کالاهای لوکس و تجملاتی از نوع خارجی باشیم.

 

وی بنای اقتصاد مقاومتی را در کشور تکیه‌‌ به مردم و تأکید بر سیاست‌های اصل 44 دانست و افزود: توان‌بخشی بخش خصوصى از طریق قوانین و مقررات، میدان دادن به مردم و تشویق سرمایه‌گذاری‌های مردمی و فعال‌تر شدن واحدهاى کوچک و متوسط، مبارزه‌‌ با مفاسد اقتصادى، حمایت از تولید ملى صنعت و کشاورزی، اهتمام به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف در کشور و فرهنگ‌سازی در مقابل اسراف و تبذیر ازجمله راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی است.

 

امام‌جمعه سربیشه با اشاره به این‌که در برخی از ادارات این شهرستان کارهای خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: اشتغال‌زایی در بسیج سازندگی و کمیته امداد از طریق کارگاه‌های زودبازده دارای توجیه اقتصادی مناسب است.

 

وی با توصیه به جوانان که دنبال کار اداری نباشند، افزود: جوانان با اشتغال در بخش‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند شغل مناسب با درآمد مکفی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام سنجری بابیان این‌که ظرفیت بازارچه مرزی ماهی رود سربیشه بالا است، تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است که پایانه مرزی ماهی رود بزرگ‌ترین بازارچه مرزی با افغانستان است که اگر به‌درستی از این امکانات و فرصت‌ها استفاده شود می‌تواند بخش قابل‌توجهی از اشتغال استان را حل کند.

 

وی بابیان این‌که مسؤولان از حرکات پوپولیستی پرهیز کنند، اظهار کرد: نیاز است مسؤولان مبانی اقتصاد مقاومتی را بازخوانی کنند و یک ابتکار عمل داشته باشند، این‌که اعتباری بیاید و مسؤولان آن را در بخش‌های مختلف تقسیم کنند نه نیاز به تدبر دارد نه موجب امیدواری مردم خواهد شد.

 

امام‌جمعه سربیشه افزود: در اقتصاد مقاومتی نیاز به همدلی ادارات و مسؤولان است و همه با همکاری هم می‌توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.

 

وی با اشاره به این‌که در بحث اقتصاد مقاومتی همه باید خودمان را مسؤول بدانیم، ادامه داد: در چند سال اخیر و به خصوص بعد از تحریم ها به وضوح مشخص شد که اگر اقتصاد ما متکی به نفت باشد ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌شود برای همین باید از اقتصاد تک‌محصولی جلوگیری شود.

 

حجت‌الاسلام سنجری اظهار کرد: نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و ائمه جمعه در مصلاهای نماز جمعه باید اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنند.

 

 وی با اشاره به این‌که استفاده برخی از مدیران از خودروهای لوکس ساخت خارج کشور با اقتصاد مقاومتی منافات دارد، گفت: وقتی مردم مدیران را ببینند که از کالاهای لوکس تجملاتی استفاده می‌کنند، اطمینان اعتماد مدیر زیر سؤال می‌رود برای همین شایسته است برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی مسؤولان پیشگام باشند.

 

امام‌جمعه سربیشه حمایت از جوانان و سرمایه گذاران را ازجمله اقداماتی درجهت رونق گرفتن اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جوانان با کارآفرینی می‌توانند نیاز خود و بخش دیگری از جامعه را رفع کنند اگر پشتکار و خلاقیت جوانان با حمایت مسؤولان همراه باشد در پیشرفت کشور نقش مؤثری خواهد داشت./968/ت302/ب5

ارسال نظرات