۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۴۹۵۰۲
معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی:

نشر فرهنگ اسلامی رسالت‌ مهم هیئات مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در چهارمین نشست فصلی شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور در بوشهر گفت: نشر فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت (ع) رسالت‌ مهم هیئات مذهبی است.
حجت الاسلام روحاني نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد با بیان این‌که ترویج فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت (ع) از رسالت‌های مهم هیئت‌های مذهبی است اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی باید در راستای اشاعه فرهنگ دین و مذهب تلاش کنند و هیئت‌‌هایی که در این مسیر نیستند موفق عمل نمی‌کنند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید دارای روح بلند فرهنگی معنوی باشند تصریح کرد: داشتن روحیه معنوی، مربی قرآن، مداح و رابط فرهنگی جوان از ویژگی‌های هیئت‌های مذهبی است.

 

وی ماهیت هیئت‌های مذهبی فرهنگی، تبلیغی، دینی و فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید هیئت‌های مذهبی به روحیات معنوی و فرهنگ دینی مذهبی جامعه مسلط باشد تا بتواند اهداف این هیئت‌ها را محقق کند.

 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با بیان این‌که دشمن در صدد ایجاد آسیب به برنامه‌های دینی و مذهبی است خاطرنشان کرد: دشمن با فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی برای ورود آسیب‌ها، آفت‌ها و خرافات در بین برنامه‌های مذهبی و دینی شیعیان است که هیئت‌های مذهبی در پیشگیری از ورود این آسیب‌ها رسالت مهمی دارند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغتی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر تدوین برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با ورود آسیب‌ها اظهار کرد: برای برخورد با برخی خرافه‌ها برخوردهای خشن و فیزیکی پاسخ نمی‌دهد که تدوین برنامه‌های فرهنگی کارشناسانه در این عرصه ضروری است.

 

وی با اشاره به این‌که قدرت اسلام و مسلمانان برای دشمنان ثابت شده گفت: دشمن به قدرت و نفوذ اسلام و مسلمانان واقف شده و به همین سبب در تلاش برای ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب است که هیئت‌های مذهبی با ظرفیت بزرگی که دارند می‌توانند با روشنگری این حرکت دشمن را خنثی کنند.

 

حجت‌الاسلام روحانی نژاد نقش مداحان در پیشگیری از ترفندهای دشمنان مهم دانست و تصریح کرد: مداحان باید در انتخاب محتوا و اشعار خود به گونه‌ای عمل کنند که دشمن نتواند ازآن به‌عنوان حربه‌ای علیه مسلمانان به کار برد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی اهداف تشکیل گروه‌های تکفیری را نفاق میان شیعه و سنی دانست و گفت: دشمن با تشکیل گروه های تکفیری در تلاش برای ایجاد تفرقه و به جان هم انداختن برادران شیعه و اهل سنت هستند.

 

وی با تاکید بر حضور موثرتر هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های قرآنی افزود: هیئت‌های مذهبی برای حفظ قرآن کریم و توسعه این مهم باید رسالت خود را انجام دهند./1325/د101/ی

ارسال نظرات