۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۵۲۲
آیت الله نمازی در جلسه ستاد تفسیر قرآن:

هیچ نعمتی در عالم، بالاتر از قرآن نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه کاشان گفت: جلسات تفسیر قرآن در کاشان مرتب برگزار می شود و این فرصت امروز فراهم شده و از این فرصت که از دست رفتنی است باید استفاده کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان شنبه شب در جلسه اعضای ستاد تفسیر قرآن کاشان گفت: به تعبیر امیرمومنان(ع) که می فرماید فرصت ها را مغتنم بشمارید، که فرصت ها سریع از دست می رود، باید از فرصت های که در شهرستان کاشان برای آشنایی با کلام خدا و قرآن فراهم شده است استفاده شود.

 

وی افزود: خداوند را شاکرم، علی رغم تمامی فشار کار سنگین در شهرستان کاشان، مراجعات و مسافرت ها و... خداوند این توفیق را داده است تا 7 سال بدون وقفه جلسات تفسیر قرآن در شهرستان برگزار شود.

 

آیت الله نمازی شهرستان کاشان را شهرستانی پر کار و با ظرفیت های بالای دینی دانست و گفت: کار در فضای شهرستان کاشان و ورود به فضای علمی در این شهرستان مانند هواپیمایی است که اوج گرفته است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: گاهی اوقات مجلّدات جلسات تفسیر قرآن را که مشاهده می کنم خودم نیز باورم نمی شود و این کار مهمی است که طی 7 سال گذشته با وجود تمامی مراجعات و ترافیک سنگین کار در شهرستان کاشان شده است و خداوند را بابت این توفیقی که داده است شاکرم و باید دعا کنیم تا این توفیق از ما سلب نشود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که جلسات تفسیر قرآن که برای چاپ به قم ارسال شده است بیش از 60 جلد خواهد شد گفت: از این رو ادامه جلسات تفسیر قرآن را با تغییراتی که بیشتر در محتوای کار که نیاز مردم است پرداخته خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه در مورد مخاطبان جلسات تفسیر قرآن نیز با تأکید بر این که باید از این فرصت به وجود آمده استفاده کرد یادآور شد: باید به دوستان فرهنگی یادآوری کرد که چنین فرصتی شاید دیگر هرگز فراهم نشود و حضور 30 دقیقه ای در جلسات تفسیر قرآن و بهره مندی از آن، نمی تواند خللی در روند کارهای روزمره به وجود بیاورد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: افرادی که درس تفسیر آیت الله نجفی که عده معدودی نیز بودند شرکت می کردند، اما همین تعداد معدود امروز از این که توفیق حضور در جلسات درس تفسیر قرآن آیت الله نجفی را داشته اند با افتخار از آن یاد می کنند.

 

وی در ادامه از این‌که حضور کانون های فرهنگی قرآنی و نهج البلاغه در جلسات تفسیر کم رنگ است گلایه کرد و گفت: جلسات تفسیر قرآن در کاشان مرتب برگزار می شود و این فرصت امروز فراهم شده است و از این فرصت که از دست رفتنی باید استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که در عالم وجود هیچ نعمتی بالاتر از قرآن نیست یادآور شد: هیچ توفیقی و عبادتی هم  بالاتر از انس و فهم به قرآن نیست و اجتناب از گناهان و سعادت انسان در سایه قرآن است.

 

آیت الله نمازی گفت: اگر قرآن در جامعه خوب تفسیر شود تمامی مشکلات جامعه یکی بعد از دیگری برطرف خواهد شد و در جامعه قرآنی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار امیدواری کرد، فعالیت های داوطلبانه و علاقه مندانه برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن در شهرستان کاشان هم معاش و هم معادش توأم با قرآن باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات