۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۴۹۵۲۷
امام جمعه بابل:

تحول در آموزش و پرورش نیازمند بهره گیری از فرهنگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نیازمند ورود فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت ما باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امروز در دیدار مدیر و معاونان آموزش و پرورش این شهرستان به اهمیت تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مسأله تربیت در نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت بوده و اگر قرار است ایمان در دل انسان شکل گیرد، باید از زمان نوجوانی به شکل‎گیری آن توجه داشت.

 

امام جمعه بابل با اشاره به این که آموزش و پرورش زیربنای تعلیم و تربیت در یک جامعه است، عنوان کرد: دوران نوجوانی بهترین دوران شکل‎گیری ایمان در یک فرد است، چرا که بذر این دوران هنوز ریشه در زمین مستحکم نکرده و قالب آن شکل نگرفته، بنابراین خمیرمایه آن را می‎توان به‌طور مطلوبی شکل داد.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل تصریح کرد: آثاری که در اثر تعلیم و تربیت در آینده نوجوان شکل می‎گیرد، بسیار مهم و سرنوشت‎ساز است.

 

وی در ادامه سخنان خود با توصیه نسبت به توجه به امور تربیتی در مدارس گفت: اگر توجه به امور درسی و امور تربیتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توانند با تربیت صحیح، مدیران و افراد موفقی را به جامعه اسلامی عرضه کنند.

 

امام جمعه بابل به ریشه یابی موضوع تربیت پرداخت و تصریح کرد: مسأله تربیت از درون خانواده آغاز می شود؛ اما متأسفانه بعضی از پداران و مادران موضوع تربیت فرزندان خود را به فراموشی سپرده اند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با هشداری در خصوص عدم توجه به امور تربیتی تصریح کرد: عنصر تربیت در کنار مسأله تعلیم و بهره وری های دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه آحاد جامعه ما قرار بگیرد  چرا که تربیت نکردن یعنی هرز رفتن افراد جامعه است. 

 

وی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نیازمند ورود فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و بیان داشت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت ما باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

 

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دینی در سطح مدارس، ادامه داد: باید با بهره گیری از آموزه های دینی فطرت خفته دانش آموزان را بیدار کرد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها با بهره گیری از آموزش های دینی و معرفتی امکان پذیر خواهد بود، افزود: اگر می خواهیم نظام آموزشی ما پویا و زنده باشد باید معرفت دینی را در سطح مدارس و دانش آموزان افزایش دهیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات