۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۴۹۵۳۸
با هدف جذب دانش آموزان مستعد به حوزه های علمیه؛

30 مبلغ پذیرش به مدارس خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام 30 روحانی مبلغ و مبلغه به مدارس این استان به منظور آشناسازی دانش آموزان و جذب افراد مستعد به حوزه های علمیه خبر داد.
حجت الاسلام سعادتي - مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي
حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که ثبت نام متقاضیان تحصیل در حوزه های علمیه خراسان از چهاردهم بهمن ماه آغاز شده است، اظهار کرد: نام نویسی از متقاضیان تا بیست و نهم اسفندماه امسال به صورت اینترنتی و حضوری ادامه دارد.
 
وی با بیان این که خواهران و برادران علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت و سفیران هدایت می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com و یا با مراجعه حضوری به مدارس علمیه نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: سهمیه جذب طلبه در حوزه های علمیه استان برای سال تحصیلی آتی همانند سال گذشته 425 نفر تعیین شده که از بین متقاضیان ثبت نام شده پس از شرکت در آزمون پذیرش و کسب نمره قبولی و گذراندن مراحل مصاحبه، گزینش و دوره تثبیتی انتخاب می شوند.
 
حجت الاسلام سعادتی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جذب طلاب نخبه و مستعد در مدارس علمیه استان خراسان شمالی، گفت: در زمینه بهبود کمی و کیفی پذیرش طلاب در حوزه های علمیه استان نشست های متعددی با مسؤولان دستگاه های مرتبط استانی از جمله مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوع اعزام مبلغان جذب و پذیرش به مدارس استان خراسان شمالی به منظور آشنا کردن دانش آموزان با حوزه های علمیه و جذب افراد نخبه و مستعد مصوب شد.
 
حجت الاسلام سعادتی اضافه کرد: در این راستا بیش از 30 روحانی مبلغ و مبلغه به عنوان مبلغان جذب و پذیرش پس از شرکت در دوره های توجیهی و آموزشی به مدارس خراسان شمالی اعزام شده اند.
 
وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای تقویت کمی و کیفی جذب طلاب در حوزه های علمیه خراسان شمالی را برگزاری جلسات مشترک با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برشمرد و افزود: با برگزاری این نشست ها مقرر شد تا در شهرستان های هشت گانه و 15 مصلای محل برگزاری نماز جمعه در خراسان شمالی، مدیران حوزه های علمیه به عنوان سخنرانان پیش از خطبه ها، در مورد جایگاه حوزه های علمیه و پذیرش طلاب سخنرانی کنند که این کار صورت گرفت.
 
حجت الاسلام سعادتی همچنین با اشاره به برگزاری نشست با معاونت طرح هجرت در خراسان شمالی، اظهار کرد: در این نشست که با حضور روحانیان طرح هجرت روستاها و مناطق مختلف استان برگزار شد، مقرر شد تا روحانیان طرح هجرت در روستاها نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها برای تحصیل فرزندان آنها در حوزه های علمیه اقدام کنند.
 
به گفته مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، در این راستا در روزهای آینده نشست مشترکی با مدیران کل دفاتر امور روستایی و اجتماعی استانداری برگزار می شود تا از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران نیز به منظور بهبود کیفی و کمی جذب طلاب در مدارس علمیه استان استفاده شود.
 
گفتنی است، امسال در مجموع هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.
 
تا سال گذشته تحصیل طلاب در حوزه های علمیه استان تنها تا سطح دو امکان پذیر بود و پس از آن طلبه ها برای ادامه تحصیل خود بالاجبار به حوزه های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می کردند که این موضوع خود عواقب و مشکلات دیگری از جمله کمبود روحانی در خراسان شمالی را در پی داشت اما از ابتدای امسال با شروع فعالیت مدرسه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد برای طلاب سطح دو و سه، امکان تحصیل در سطح سه(کارشناسی ارشد) دروس حوزوی در استان خراسان شمالی نیز فراهم شده است./9314/ت302/ب5
ارسال نظرات