۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۴۹۵۴۲

مراسم اختتامیه‌ جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه‌ جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا با تجلیل از برگزیدگان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
جايزه بزرگ مرگ بر آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن پیرهادی رییس سازمان بسیج شهرداری تهران در مراسم اختتامیه‌ جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا که شب گذشته نهم اسفند در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: حضور آمریکایی ها در کشور ما به سال 1289 برمی‌گردد، به طوری که در ابتدا با نیت خیرخواهانه وارد شدند و می‌خواستند دین مردم را تغییر دهند.

 

پیرهادی با بیان این که حدود 100 سال است که ما با آمریکا درگیری داریم، ابراز کرد: این مسیر 100 ساله گذشت و اکنون اگر مذاکره می‌شود برای انرژی هسته‌ای برای پیمان و دوستی نیست زیرا ما نمی‌توانیم حافظه تاریخی مردم را نسبت به آمریکا پاک کنیم و جنایاتش را از بین ببریم.

 

رییس سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به دشمنی جمهموری اسلامی ایران با آمریکا، خاطرنشان کرد: دشمنی ما با آمریکا تاریخی است و از هرکس که مسؤولیتی دارد و فرهنگ انقلابی را حمایت نمی‌کند گله مند هستیم.

 

وی در انتهای سخنان خود افزود: هرکسی نسبت به فرهنگ انقلاب بی‌تفاوت است خدا هدایتش کند تا در مسیر درست قرار بگیرد و به اینکه هنرمندان انقلابی در کشور داریم به خود می بالیم.


گفتنی است، سید مسعود شجاع طباطبایی دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و در مراسم اختتامیه حضور نداشت.

 

محمد حسین نیرومند نیز در این مراسم با آرزوی سلامتی برای شجاعی طباطبایی ابراز کرد: موضوع  آمریکا در حوزه فرهنگی ما کجاست؟ 8 بهمن ماه 1357 علمای تهران در دانشگاه تهران تحصن کردن و علت تحصن این بود که بختیار فرودگاه را بسته بود و می خواست مانع ورود امام به ایران شود.

 

نیرومند با بیان این که کشتار عظیمی در میدان انقلاب رخ داد، گفت: مردم با توجه به تحصن علما، در مقابل دانشگا تهران جمع شدند و ژاندارمری مردم با گلوله سرکوب کرد، در واقع دو کشتار عظیم یکی 17 شهریور و دیگری 8 بهمن 57 بود که هردو به دستور ژنرال آمریکایی شکل گرفت اما هیچ نشانی از آنها در فرهنگ وجود ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما حرف می زنیم و شعار می دهیم ولی در عمل مسؤولان  تجلی پیدا نمی کند، فضای فرهنگی مساعد نیست و گروه‌ها برای برگزاری اینگونه مراسم ها خون دل می خورند.

 

نیرومند خاطرنشان کرد: 4 هزار اثر به دبیرخانه رسیده و علی رغم آنکه این جشنواره بایکوت می شود در سه رشته پوستر 1000 اثر، عکس 1200 و کاریکاتور 1800 اثر رسیده است.

 

در ادامه‌ مراسم حامد زمانی از قطعه جدید «مرگ مساوی آمریکاست» رونمایی کرد.

 

در این مراسم نیز از برگزیدگان بخش کاریکاتور جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا که نفر اول علی رضا پاکدل از مشهد، نفر دوم آرش فروغی فر از خرم اباد، نفر سوم جولیان پناپای از رمانی بودند، تجلیل شد.

 

 

در ادامه این مراسم در  بخش پوستر جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا که نفر اول سید هادی قادری از قم، نفر دوم یونس رجبی از تهران، نفر سوم فرشاد ایساپور از کرمانشاه بودند نیز تجلیل به عمل آمد.

 

در پایان مراسم نیز در بخش عکس جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا از نفر اول حسن قایی از تهران، نفر دوم سعید کیا احمدی از کردگوی، نفر سوم والادان نیکولیک از صربستان، تجلیل شد./812/پ202/ب4

ارسال نظرات