۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۹۵۷۳
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مطرح کرد؛

ضرورت جریان شناسی برای حوزه

خبرگزاری رسا - حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی با تأکید بر ضرورت جریان‌شناسی در حوزه علمیه اظهار داشت: طلاب و روحانیان همان‌طور که در جنگ سخت حضور فعال دارند و در جنگ تحمیلی بیشتر از دیگر اصناف شهید دادند، همیشه با جنگ نرم نیز روبه‌رو هستند. جریان‌شناسی برای حوزه علمیه یک ضرورت است.
حجت  الاسلام و المسلمين شجوني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره ضرورت جریان‌شناسی در حوزه‌های علمیه گفت: همواره در طول تاریخ روحانیون مایه افتخار بودند ولی عده‌ای هم متأسفانه به دامن نحله‌های انحرافی افتادند و مایه ننگ شدند اگر ما در حوزه، جریان‌شناسی نکنیم روحانیون منحرف، جامعه را ضایع می‌کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که روحانی باید جریان‌شناس باشد تا بتواند جریان نفاق را شناسایی کند خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی باید بر اسب اطمینان سوار شد و تازیانه سوءظن را به دست گرفت، چگونه جریان‌شناسی نکنیم درحالی که منافقین همه عزیزان ما را کشتند و امروز می‌خواهند مملکت ما را غارت کنند و ببرند، اگر جریان‌شناسی نکنیم آفت نظام را نخواهیم شناخت.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: در مسائل نباید پشت سر کسی که گناهی انجام داده است حرف زد ولی در مسائل اجتماعی اگر کسی خطا و گناهی کرد افشای خطا و گناه او غیبت نیست؛ مسائل حکومت با کسی شوخی ندارد.

 

وی ابراز داشت: انقلاب را با «مَسّاهم‌الله بالخیر» نمی‌شود نگه داشت. بعضی از منافقین مثل مسعود رجبی با حماقت علیه نظام دست به اسلحه بردند و نفاق خود را آشکار کردند، اما عده‌ای از منافقین داخل نظام نفوذ کردند و از درون به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند، با جریان‌شناسی می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان با بیان این‌که حوادث سال 88 یکی از فتنه‌هایی بود که با دخالت جریان نفاق‌ اتفاق افتاد گفت: طلاب و روحانیان همان‌طور که در جنگ سخت حضور فعال دارند و در جنگ تحمیلی بیشتر از دیگر اصناف شهید دادند، همیشه با جنگ نرم نیز روبه‌رو هستند. جریان‌شناسی برای حوزه علمیه یک ضرورت است.

 

متن کامل مصاحبه را می‌توانید در سایت رسای اندیشه ملاحظه کنید.845/ت303/ش

ارسال نظرات