۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۴۹۵۷۶
امام جمعه دامغان:

نتیجه زحمات پزشکان در گرو خدمات پرستاران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در جمع خانواده بزرگ بهداشت و درمان این شهرستان گفت: بیمار بعد از لطف خداوند چشم به دستان طبیب دارد و نتیجه بخش‌بودن زحمات پزشکان در گرو خدمات پرستاران پرتلاش و خدوم است.
امام جمعه دامغان آيين تجليل از پرستاران نمونه آيين تجليل از پرستاران نمونه آيين تجليل از پرستاران نمونه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران نمونه شهرستان دامغان که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مسؤولان حوزه بهداشت و درمان، فرمانده سپاه، رییس و اعضای شورای اسلامی و کارکنان حوزه سلامت این شهرستان و خانواده‌های آنان در محل سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد، نقش پرستاران را در تکمیل فرآیند درمان کلیدی و تلاش آنان را عبادت دانست.

 

وی از جامعه پرستاری خواست با تأسی عملی به بانوی اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س)، رسیدگی با سرعت و دقت و تعهد بیش از پیش به بیماران را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند و افزود: کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی لازم است بارعایت کامل حد و مرز روابط زن و مرد در محیط کاری‌خود، فعالیت خداپسندانه‌شان را به گناه آلوده نکنند.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر لزوم افزایش سرعت رسیدگی به بیماران اورژانسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و کشور جهت جلوگیری از وارد شدن لطمات جبران ناپذیر به خانواده‌ها بر اثر عدم ارائه فوریت‌های پزشکی، تصریح کرد: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان، مسئولان استانی و شهرستان با ادامه روند رو به رشد فعلی در این حوزه و عمل به وعده‌های داده شده، شرایط بهتری را در بخش سلامت برای آحاد مردم فراهم کنند.

 

بیمارستان‌های استان سمنان نیازمند جذب پرستار و نیروی خدماتی هستند

 

مهدی شادنوش، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این مراسم از تلاش‌های شبانه‌روزی همه خادمان حوزه سلامت جامعه بالاخص پرستاران قدردانی کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 پرستار در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خدمت می‌کنند، اظهار داشت: بیمارستان‌های استان سمنان به‌ویژه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، جهت خدمت‌رسانی بهتر به شدت نیازمند جذب نیرو‌های خدماتی و پرستاری هستند.

 

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته 60 نیروی پرستاری جدید در سطح استان سمنان جذب کرده‌ایم، افزود: علی‌رغم اینکه در مدت زمان ذکر شده وزارت بهداشت و درمان در هیچ‌یک از حوزه‌های کاری خود به دلایل مختلف جذب نیرو نداشته، به‌علت فشار‌کاری پرستاران پرتلاش این مجوز در بخش گروه پرستاری صادر شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه این دانشگاه مجوز جذب 23 نفر پرستار دیگر را برای مراکز بیمارستانی شهر‌های مختلف استان در اختیار دارد، اما علی‌رغم صدور چندین مرحله اطلاعیه جذب نیرو، هیچ متقاضی نداشته‌ایم، تصریح کرد: از نیروهای دانش‌آموخته پرستاری داخل و خارج استان سمنان جهت فعالیت در این عرصه مقدس دعوت به همکاری می‌کنیم.

 

شادنوش جذب نیروهای خدماتی جهت ارتقای کیفیت خدمت رسانی را از نیاز‌های مبرم حوزه بهداشت و درمان و مراکز بیمارستانی استان سمنان برشمرد و گفت: به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به‌شدت از شرایط حال حاضر نیروهای پرتلاش خدماتی فعال در مراکز درمانی استان و فشار‌کاری بسیار زیاد آنها ناراضی و متأسفم، امید است بتوانیم در سال آینده مجوز‌های لازم را جهت جذب نیروهای خدماتی جدید اخذ کنیم.

 

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان ولایت شهرستان دامغان و گفت‌و‌گو با مردم و بیماران، شرایط مطلوب خدمت‌رسانی در این مرکز قابل دفاع و موجب افتخار حوزه بهداشت و درمان استان سمنان عنوان کرد و افزود: به اذعان بیماران و مراجعه کنندگان، خدماتی که در این بیمارستان به‌عنوان یک مرکز درمانی دولتی با تمام محدودیت‌های موجود ارائه می‌شود، در حد یک بیمارستان خوب خصوصی است.

 

خدمات بیمارستان ولایت دامغان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است

 

غلام‌رضا محمدی، رییس بیمارستان ولایت دامغان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند کاری این مرکز بهداشتی درمانی، با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت با عنایت به اجرای طرح تحول از برنامه‌های اصلی دولت است، اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح کارآمد ملی، فشار مضاعفی بر اکثر کارکنان گروه‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان وارد شد که تنها با جذب نیروهای پرستاری و خدماتی کاهش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در بیمارستان ولایت شهرستان دامغان در سال جاری نسبت به سال 92 بیش از 100 درصد افزایش داشته است افزود: نیاز پرستاری این بیمارستان بر اساس استاندارد‌ها دو برابر تعداد فعلی است که البته این کمبود نیرو در دیگر بخش‌های کاری بیمارستان نیز وجود دارد که امیدواریم با کمک‌های ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی استان تا حدی مرتفع شود.

 

محمدی برنامه‌های نوروزی کارکنان بیمارستان ولایت شهرستان دامغان را برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در ایام تعطیلات نوروزی را به‌دلیل کمبود نیرو بسیار فشرده خواند و گفت: هریک از کارکنان این بیمارستان باید در طول 15 روز 14 شیفت کاری را بگذرانند تا حداقل خدمات لازم ارائه شود.

 

شایان ذکر است، در این مراسم ضمن قدردانی از کلیه تلاشگران خانواده بزرگ بهداشت و درمان شهرستان دامغان، از 22 نفر پرستاران منتخب مرکز بهداشت، بیمارستان ولایت و نظام پرستاری این شهرستان که نام دو پرستار نمونه کشوری، خانم‌ها بلوک نژاد و ناظمی نیز در بین آنها دیده می‌شد، با حضور مسؤولان تجلیل شد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات