۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۹۵۹۴

هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد/ رونمایی از 4 کتاب دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس با حضور مسؤولان و شعرا استانی در سالن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
هفتمين جشنواره شعر دفاع مقدس آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرهنگ مصطفی رضوی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ظهر امروز در هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان با اشاره به رسالت سنگین بنیاد حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: نهادهای فرهنگی استان با کمک های بی بدیل خود این بنیاد را در انجام  رسالت سنگین اش یاری کنند.

وی با تشکر از زحمات همکاران خود، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی جزء 5 استان برتر کشور است.

رضوی با بیان این که این جشنواره در قالب دو بخش دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار می شود، گفت: نهادینه کردن توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، نهادینه کردن و ارتقاء فرهنگ دفاع مقدس به آرمان ها و اهداف امام(ره) و کشف و پرورش استعدادها در تعامل شعرا بایکدیگر از اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی ترغیب شاعران  جوان به شعر دفاع مقدس، معرفی الگوی برتر به نسل جوان، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان را از دیگر اهداف هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس برشمرد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان برترین الگو برای جوانان معرفی و آرمان های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.


وی شهید و شهادت، شهدای هسته ای، ایثارگران و جانبازان، راهیان نور، جنگ نرم، مادران شهدا، مضامین عاشورایی، مقاومت و بیداری اسلامی را از جمله موضوعات اشعار هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس اعلام کرد.

 رونمایی از 4 کتاب شعر دفاع مقدس در حوزه ادبیات کودک و نوجوان


رضوی با اشاره به رونمایی از 4 کتاب شعر دفاع مقدس در حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: کتاب های صدای چیه، سرباز ریزه میزه، تو با من دوست میشی و نون و پنیر و سبزی با کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی و بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.


وی با اشاره به این که  675 مهد کودک در سطح استان آذربایجان غربی وجود دارد، اضافه کرد: این کتب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس در مهدکودک ها و مدارس توزیع می شود.

 

گفتنی است، هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با حضور مسؤولان و شعرا، خانواده های شهداء و ایثارگران در سالن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد./1301/پ202/ف

ارسال نظرات