۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۴۹۵۹۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ماندگاری در ورزش نیازمند رعایت مسائل اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر ضرورت توجه و رعایت اخلاق در همه حوزه ها به ویژه ورزش تأکید کرد: ورزش بدون اخلاق ماندگار نیست.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار قهرمان جهانی کاراته گفت: کسب هر عنوان قهرمانی اگر با اخلاق همراه باشد، در ذهن و یاد همه مردم جهان ماندگار و شیرین خواهد بود.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به سجده شکر برخی ورزشکاران در مسابقات بین المللی پس از کسب موفقیت افزود: این اقدام ارزشمند اخلاقی، مورد توجه همگان بوده و ارزش آن مقام قهرمانی و شخصیت ورزشکار را چند برابر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با نام بردن از جهان پهلوان تختی، اضافه کرد: راز ماندگاری این ورزشکار نامی ایران زمین، اخلاق و روح جوانمردی ایشان بود که با گذشت چند دهه از مرگ وی، همچنان در یاد و خاطر مردم ایران و جهان باقی مانده است.

 

وی با بیان این که قدرت بدنی و استعداد ورزشی که امروز در جوانان داریم یک نعمت الهی است، افزود: همچنان که خداوند متعال در کتاب آسمانی می فرماید اگر شکر نعمت را بجا آورید من نعمت را بیشتر می کنم اما اگر قدر این نعمت را ندانید عذاب من سخت خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که معرفی کشور در عرصه های بین المللی را یکی از جلوه های شکر نعمت دانست و خاطرنشان کرد: ورزشکاران می توانند بهترین معرفان فرهنگ و اقتدار کشور به دنیا باشند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود اخلاق در ورزش را مهم برشمرد و گفت: کسی که تنها در میدان ورزش قهرمان شده است اما در مسائل اخلاقی ضعیف باشد چنین ورزشکاری، قهرمان واقعی نیست.

 

امام جمعه گرگان گفت: اگر رویدادی رخ می دهد که مطابق هوای نفس انسان است، اما شخصیت انسان را نابود می کند آنجا معلوم می شود پهلوان کیست و معلوم می شود چه کسی قدرتمند است.

 

وی با تأکید بر این که پیروزی در میدان اخلاق برای یک ورزشکار باید مهم تر از پیروزی در میدان ورزش باشد، خاطرنشان کرد: ورزشکاران باید در میدان عمل هم شما یک الگو برای نسل جوان باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که ورزشکاران از نظر رفتار و منش پهلوانی و شخصیت نیک، یک الگو برای نسل جوان باشند، افزود: ممکن است نسل جوان به حرف های ورزشکاران بیشتر از من گوش دهند؛ چون شما برای آنها الگو هستید.

 

امام جمعه گرگان با تأکید براین که ورزشکاران باید طوری رفتار کنند که برای نسل جوان جامعه ما الگو باشند، چون آنچه ماندگار است همین است، گفت: به هر حال دوران قهرمانی یک بازیکن فوتبال روزی به پایان می رسد اما آنچه که می ماند و یک قهرمان را جاویدان می کند، مسائل اخلاقی است.

 

آیت الله نورمفیدی، لطف و عنایت باری تعالی در نهادن استعداد و موفقیت انسان ها را نکته ای مهم دانست و تصریح کرد: انسان باید شکرگزار این عنایت الهی باشد زیرا فردی چون ایمان سنچولی در بین حداقل 20 میلیون جوان هم سن و سال خود به عنوان یکی از پنج عضو تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب و در این عرصه، بهترین امتیاز و مدال را کسب می کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات