۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۶۲۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این‌که اشعار دفاع مقدس در سینه ها و کتاب ها برای انتقال به نسل آینده می‌ماند، گفت: اهداف و ارزش های دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود.
حجت الاسلام کريمي جشنواره شعر دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان، اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم که امروز آثاری از هشت سال دفاع مقدس برای نسل جدید وجود دارد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امروز آثار هشت سال دفاع مقدس را باید در لابه لای جلد کتاب ها ببینیم.


وی افزود: همه مردم باید به دنبال هنر دوربین عکاسی و فیلم برداری باشیم تا بتوانیم آثار هشت سال دفاع مقدس را ببینیم و آرمان های آن ها را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.


حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: اگر به دنبال هشت سال دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی هستیم باید آن ها را در شعر شعرا بیابیم.


وی خاطرنشان کرد: امروز نظام و مردم مدیون شعرا، فضلا و علما به خاطر خلق آثار دفاع مقدس هستند که باید از تمام خالقان آثار قدردانی کرد و خاک پای آن ها را توتیای چشم قرار داد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از شاعران استان مبنی بر تحقق بخشیدن به وصیت نامه شهدا و آرمان های والای شهدا به صورت نشر شعر تقدیر و تشکر کرد.


حجت الاسلام کریمی خطاب به شاعران تصریح کرد: شعرهای دفاع مقدس در سینه ها و کتاب ها برای انتقال به نسل آینده می ماند.


گفتنی است، در ادامه این مراسم از چهار کتاب دفاع مقدس با ادبیات کودک و نوجوان با عناوین «صدای چیه»، «سرباز ریزه میزه»، «تو با من دوست میشی» و «نون و پنیر و سبزی» رونمایی شد.

 

لامز به ذکر است، این کتاب ها به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.

 

گفتنی است، هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با حضور مسؤولان، شعرا، خانواده های شهدا و ایثارگران در سالن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.

 

شهید و شهادت، شهدای هسته ای، ایثارگران و جانبازان، راهیان نور، جنگ نرم، مادران شهدا، مضامین عاشورایی، مقاومت و بیداری اسلامی از جمله موضوعات اشعار هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس بودند./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات