۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۴۹۶۳۴

چگونگی گروگان‌گیری در فضای مجازی و سایبر

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف در برنامه"مجله روز" به بررسی و شفاف سازی اقدامات سازمان پنج چشم و آژانس امنیت ملی آمریکا NSA می‌پردازد که به تبیین دکترین اسب تروا و گروگان گیری در فضای مجازی و سایبر اختصاص دارد.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، برنامه"مجله روز" که به بررسی و شفاف سازی اقدامات سازمان پنج چشم و آژانس امنیت ملی آمریکا NSA می‌پردازد مورخ 11 اسفند به تبیین دکترین اسب تروا و گروگان گیری در فضای مجازی و سایبر خواهد پرداخت.

در این برنامه دکتر فولادی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی اندیشکده یقین از نقش تکنولوژی سایبر به عنوان اسب تروا در عصر جدید نام برده و به روند غفلت و حیا زدایی تکنولوژیک می پردازد.

اسب تروا، یک داستان از جنگ تروا در مورد حیله و نیرنگی است که یونانیان برای ورود به شهر تروی و پایان بخشیدن به محاصره و درگیری بی ثمر ده ساله به کار بستند. سپاه یونان اسب بزرگ چوبی ساخته و پنهانی بخشی از نیروهای زبده را داخل آن قرار داده و سپس وانمود به عقب نشینی کردند، مدافعان شهر اسب را به عنوان یک غنیمت پیروزی در جنگ به داخل شهر بردند. در آن شب نیروی یونانی از غفلت ساکنین قلعه استفاده کرده و قلعه را اشغال کردند.

"مجله روز" کاری از گروه اخبار معارفی و برنامه‌های سیاسی به تهیه‌کنندگی و اجرای محمدجوادعابدینی هر روز به جز جمعه ها ساعت 8:40 به روی آنتن ‌می‌رود.

علاقه‌مندان برای دریافت فایل این برنامه و دو برنامه گذشته به صفحه اختصاصی "مجله روز" مراجعه کنند./978/د102/ی

ارسال نظرات