۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۴۹۷۵۴

همایش «علامه طباطبایی و قرآن» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی «علامه طباطبایی و قرآن» فردا با حضور اندیشمندان حوزه تفسیر و علوم قرآنی در تبریز برگزار می‌شود.
علامه طباطبايي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: فردا همزمان با آخرین روز مسابقات سراسری قرآن، تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع میزبان همایش «علامه طباطبایی و قرآن» خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که همایش با حضور آیت‌الله سید‌علی‌اکبر قریشی صاحب تفسیر «احسن‌الحدیث» و «قاموس قرآن» به‌عنوان یکی از شاگردان علامه طباطبایی همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این همایش ملی با حضور اندیشمندان حوزه تفسیر و علوم قرآنی در تبریز برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بعد از برگزاری همایش «استاد شهریار و قرآن»، همایش «علامه طباطبائی و قرآن» فردا دوشنبه، 11 اسفند از ساعت 15 لغایت 17 در دانشگاه تبریز به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی مسابقات سراسری قرآن در زادگاه علامه طباطبایی(ره) در تبریز برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که همایش «علامه طباطبایی و قرآن» با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی برگزار می شود، ادامه داد: در این همایش قاری بین‌المللی و برجسته مصری «احمد شحات احمد السید» نیز آیاتی ازکلام‌الله مجید را قرائت خواهد کرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فردا دوشنبه، 11 اسفند با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، مشاور و رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌در تالار مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود.

 


حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: دیدار با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی و رییس مجمع اهل بیت(ع) و همچنین نشست با تعدادی از طلاب و روحانیت معظم استان، از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به استان است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز فردا با حضور 470 نخبه قرآنی پس از انجام یک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استانی در 31 استان به کار خود پایان خواهد داد./935/ت303/ب4

ارسال نظرات