۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۷۶۷
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

منشور روحانیت امام در حوزه‌های علمیه تدریس شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بید گفت: منشور روحانیت امام خمینی(ره) باید به صورت یک کتاب درسی نگارش و در حوزه های علمیه تدریس شود، چرا که پیام ایشان به عنوان مشعلی فروزان در حوزه های علمیه، مجامع علمی و نظام شیعه قلمداد می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد موسوي

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: در اندیشه سیاسی امام راحل حوزه های علمیه منشأ و خاستگاه علما، روحانیان و رهبران فکری جهان تشیع هستند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در مکتب سیاسی خود شاخصه هایی اعم از نظریه ولایت مطلقه فقیه و پرهیز از افراط و تفریط را در منشور خود خطاب به روحانیت عنوان کرده است که بعضی مانند مارهای خوش خط و خال هستند که به عنوان چالش های پیش روی حوزه های علمیه محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که افراط و تفریط می تواند حوزه های علمیه را دچار مشکل و عقب ماندگی کند، گفت: دید روشن و نافذ امام راحل سبب تحول در حوزه های علمیه شده و روحانیت با پیروی از ائمه اطهار(ع) و به تأسی از رهبر کبیر انقلاب، راه آن بزرگواران را ادامه می دهند.

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: نگرانی امام راحل از دور ماندن روحانیان از مسائل سیاسی و اجتماعی و دور بودن از حوادث روزگار بود که وجود آن می تواند آفتی برای حوزه های علمیه باشد و دیگر نگرانی ایشان تعلقات دنیوی و تجملات و ظواهر دنیا بود که سفارش به طلاب و روحانیان داشت تا در دام این مسائل نیفتند.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) تأکید به ساده زیستی طلاب و روحانیان داشت، گفت: حوزه های علمیه مهد علما، فقها و دانشمندان اسلامی بوده است که مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب از نتایج حوزه های علمیه هستند.

 

وی با سفارش بر مطالعه منشور روحانیت از سوی روحانیان و طلاب، تأکید کرد: روحانیت و طلاب باید مطالب مطرح شده در منشور روحانیت را سرلوحه کار خود قرار داده و به عنوان یک تذکر و یادآوری آن را به خاطر داشته باشند.

 

به گفته وی، منشور روحانیت امام خمینی(ره) باید به صورت یک کتاب درسی نگارش و در حوزه های علمیه تدریس شود، چرا که پیام ایشان به عنوان مشعلی فروزان در حوزه های علمیه و مجامع علمی و نظام شیعه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: مشکلات و نواقص در هر زمان در جوامع مختلف وجود دارد که این مشکلات در زمان پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) نیز وجود داشت، از این رو باید با همت دولت مردان این مشکلات مرتفع شود.

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به این که وجود برخی مشکلات در جامعه نباید منجر به جدایی افراد از بدنه نظام شود، افزود: این که با وجود برخی مشکلات، حکومت اسلامی جای خود را باید به حکومتی دیگر دهد، تصوری باطل و غلط و مخالف با آموزه های دین اسلام است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات