۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۸۱۲
استاد حوزه علمیه بابل:

حب ریاست و جاه طلبی انسان را در مسیر انحراف قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل یکی از نمادهای بی تقوایی را حب ریاست و جاه طلبی عنوان کرد و گفت: یکی از چیزهایی که در تاریخ بشری دین و ایمان انسان را به فساد انداخت حب ریاست و قدرت بود.
جريان هاي انحرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید صمد علوی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مردم بخش بندپی غربی در مسجدجامع روستای تسکا یکی از نمادهای بی تقوایی را حب ریاست و جاه طلبی عنوان کرد و گفت: یکی از چیزهایی که در تاریخ بشری دین و ایمان انسان را به فساد انداخت حب ریاست و قدرت بود.

 

وی با توصیه به مسؤولاان برای داشتن تقوای سیاسی در زمان مسؤولیت و بعد از آن افزود: در جمهوری اسلامی و بر اساس آموزه های دینی مسؤولیت برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم است نه داشتن عنوان و پست و جایگاه و به همین دلیل مسؤولان این مهم را به دقت در زندگی خود مورد توجه قرار بدهند.

 

امام جمعه موقت بندپی غربی با اشاره به سرنوشت برخی افراد در نظام اسلامی که دارای عناوین و جایگاه های مهمی بودند، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس ما هم کسانی بودند اگر چه در یک زمانی خدمات ارزنده ای انجام دادند اما به مرور زمان حب قدرت سبب شد تا در مقابل مردم و نظام قرار بگیرند.

 

وی ادامه داد: این افراد زمانی که به جایگاه دلخواه خود نرسیدند با در پیش گرفتن توطئه علیه نظام اسلامی فتنه را علیه این نظام مقدس در پیش گرفتند.

 

حجت الاسلام علوی یکی از این فتنه ها را فتنه بزرگ 88 عنوان و تصریح کرد: عدم ترس از خدا به خاطر بی تقوایی و داشتن حب ریاست و نه خدمت موجب شد تا برخی افراد که دارای مسؤولیت های کلیدی در نظام جمهوری اسلامی بودند فتنه 88 را بیافرینند.

 

وی داشتن تقوا و یادآوری آموزه های اخلاقی را برای مسؤولان جمهوری اسلامی یک لازمه بیان و اذعان کرد: انسان خداترس حب قدرت ندارد برای رسیدن به منصب و پست دلخواه نا امنی ایجاد نمی کند زیرا مسؤولیت خدمت صادقانه است که با اعتماد مردم این بار مسؤولیت بر دوش افراد قرار خواهد گرفت.

 

استاد حوزه علمیه بابل به موضوع مشروعیت و مقبولیت در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در موضوع انتخابات و رأی گیری فردی که خود را برای اقبال و مقبولیت مردم عرضه می کند اگر به او رأی ندادند به ادامه کار گذشته خود می پردازد زیرا انسان متقی مسؤؤلیت را به عنوان یک امانت می بیند نه طعمه.

 

وی با بیان حدیثی از امام صادق و امیرالمومنین(ع) در خصوص مسؤولیت پرداخت و افزود: باید افرادی که در خود زمینه خدمت رسانی را در نظام اسلامی می بینند تشنگان خدمت به مردم ببینند و بدانند که عاملی که انسان را از فتنه حب قدرت نجات می دهد تقوا است.

 

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: هر کس که لباس تقوا را بر اندامش بپوشاند از فتنه ها و آشوب هایی که در مسیر زندگی قرار می گیرد، رهایی پیدا می کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات