۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۴۹۸۳۱
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین نقش حضرت فاطمه در دفاع از اسلام

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی بابیان این‌که برای نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی نیازمند معرفی اسوه‌هایی مانند حضرت زهرا(س) هستیم، گفت: تبیین نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از اسلام برای جوانان مسلمان ضرورت دارد.
 حضرت زهرا سلام الله عليها

حجت‌الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که در سبک زندگی اسلامی نیازمند معرفی اسوه و الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) به نسل جوان هستیم، گفت: با توجه به شبهات زیادی که دشمن پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) مطرح می‌کند معرفی شخصیت ایشان به جوانان مسلمان ضروری شده است.

 

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) پیوند میان نبوت و امامت را برقرار کردند و تمامی ائمه در زندگی خود حضرت زهرا (س) را اسوه خود قرار داده و بر اساس سیره و منش ایشان رفتار می‌کردند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی بابیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه زنان عالم و پاسدار ولایت هستند، ادامه داد: اگر جانبازی‌های این بانوی بزرگوار نبود چیزی از اسلام بقای نمی‌ماند و برای همیشه حقیقت تاریخ از مسلمانان نسل‌های بعد پنهان می‌ماند.

 

حجت‌الاسلام اسدالهی بر لزوم تبیین فضایل حضرت زهرا(س) برای مخاطبان اشاره کرد و افزود: برای این‌که بتوانیم اخلاق حسنه را در جامعه نهادینه کنیم باید اقتدا به سیره حضرت زهرا(س) را در میان نسل جوان و سایر گروه‌های مردم نهادینه کنیم.

 

وی بابیان این‌که سیره حضرت فاطمه(س) بهترین اسوه برای نسل جوان است، گفت: سیره ایشان به‌عنوان دختر نبی خدا و مادر امامت و مدافع ولایت بسیار کامل است و تمام دستورالعمل‌های موردنیاز برای زندگی امروزی به مردم ارائه می‌کند.

 

حجت‌الاسلام اسدالهی افزود: در جامعه کنونی که تمام تلاش کشورهای غربی در ایجاد فضای تبلیغاتی مسموم درصدد انحراف جوانان و ترویج فرهنگ ضد دینی در کشورهای اسلامی هستند مسؤولان فرهنگی باید بیش‌ازپیش از فرهنگ غنی اسلامی در هدایت و تربیت نسل جوان استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: در این راستا مسؤولان باید با شیوه‌هایی نوین و کاربردی آموزه‌های دینی و سیره زندگی ائمه معصومین (ع) را به جوانان معرفی کنند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی اظهار کرد: بهترین ضمانت و دارو در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن معرفی سیره اهل‌بیت (ع) به‌ویژه سیره حضرت زهرا (س) به نسل جوان است.

 

حجت‌الاسلام اسدالهی همچنین بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز تأکید و برگزاری برنامه‌های مناسب با ایام فاطمیه در مساجد و اماکن عمومی ویژه مسافران و میهمانان نوروزی را تبلیغی شایسته در زمینهٔ پاسداشت مناسبت‌های مذهبی عنوان کرد./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات