۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۹۸۳۷
با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه؛

همایش ملی آیت‌الله شهید میرزا ابراهیم خویی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: نخستین همایش گرامیداشت آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی، واقف خیراندیش و شهید مشروطه با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در خوی برگزار می شود.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي در همايش وقف و رسانه

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: مرحوم آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی از جایگاه والای علمی و اجتهادی برخوردار است و آن عالم ربانی منشأ خدمات ارزشمندی برای جهان اسلام بود.

 

وی گفت: همایش ملی آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی با هدف بزرگداشت این مرجع عالیقدر جهان اسلام و شناساندن آثار و جایگاه علمی این عالم ربانی با حضور علما، اندیشمندان و فرهیختگان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مصائبی گفت: آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی از بزرگ‌ترین واقفان استان و کشور و شهید مشروطه است که این همایش نیز در راستای بزرگداشت خدمات این واقف خیراندیش برگزار می شود.

 

وی با بیان این که بزرگ ترین و قدیمی ترین موقوفه شهرستان خوی از سوی آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی است، خاطرنشان کرد: در واقع بزرگداشت مقام این عالم بزرگوار نوعی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: این همایش ملی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور چهاردهم اسفندماه در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.



حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: نمایشگاه آثار خطی و کتب آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی نیز در محل برگزاری همایش در بقعه شیخ نوایی برای بازدید عموم دایر می شود.

 

وی گفت: افتتاح کتابخانه امامزاده سید بهلول خوی و بازدید از پروژه های موقوفه شهرستان خوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برنامه های جنبی همایش ملی آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی است.

 

گفتنی است، نخستین همایش گرامیداشت آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی، واقف خیراندیش و شهید مشروطه با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه 14 اسفندماه در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات