۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۹۸۵۳
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد:

زیبانگری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که زیبانگری یکی از خصلت‌های مؤمن است، گفت: امام صادق (ع) فرموده‌اند که مؤمنان ما باید مانند زنبورعسل برای ما مفید باشد که این موضوع نشان می‌دهد همان‌گونه که زنبورعسل زیبا نگر است ما هم نیز باید خوبی‌ها را انتخاب کنیم و از بدی‌ها دوری گزینیم.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، بعدازظهر امروز در برنامه سمت خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با بیان این‌که بعضی از انسان‌ها مانند پشه و مگس هستند و با وجود زیبایی‌ها تنها زشتی‌ها را می‌بینند، گفت: دیدن زشتی‌های دیگران منهای خوبی‌هایشان کار انسان‌های پست است.

 

وی افزود: انسان مؤمن زیبا نگر است و همواره سعی می‌کند زیبایی‌ها و صفات پسندیده یک شخص را ببیند نه این‌که تنها به‌ ظاهر یک نفر نگاه کرده و فقط عیب‌های او را دیده و از او دوری کند.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان که حضرت یوسف(ع) یکی از پیامبرانی هستند که نماد و مظهر زیبا نگری به عالم هستند، ادامه داد: با وجود این برادران ایشان بیش از 99 ظلم به ایشان کردند و موجب شدند که ایشان رنج دوری، زندان، تهمت و دزدی را تحمل کنند، همه آنها را بخشیدند و گفتند چون شما مایه آبروی من شدید و مردم فهمیدند من دارای پدر و مادر و خانواده هستم شما را بخشیدم چون بر گردن من حق‌دارید.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد ادامه داد: این نهایت زیبانگری حضرت یوسف(ع) است چون ایشان با وجود ظلم‌های فراوان از برادران به خاطر یک حسن و زیبایی آن‌ها را ببخشید.

 

وی تصریح کرد: اضافه بر این در آیات آخر سوره یوسف(ع) حضرت از خداوند به خاطر این‌که به ایشان نعمت داده و ایشان را حاکم مصر گردانیده و به خاطر این‌که برادرانشان را از بیابان به سرزمین مصر هدایت کرده است قدردانی کرده و تمامی بدی‌ها و رنج‌های خود را فراموش می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که امام صادق(ع) می‌فرمایند که مؤمن باید برای مانند زنبورعسل مفید باشد، گفت: عسل سه کار مهم انجام می‌دهد ابتدا این‌که زیبایی‌ها را دیده و از این زیبایی‌ها استفاده کرده و یک ‌چیزی خوب و ماندگار مانند عسل می‌سازد و سوم این‌که از زشتی‌ها دور می‌شود؛ بنابراین ما هم باید مانند زنبورعسل زیبا نگر بوده و زشتی های دیگران ندیده یا کمتر ببینیم.

 

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد با بیان این‌که انسان باید در برخورد با کودکان هم زیبایی‌های آن‌ها را دیده و از بیان زشتی‌ها خود داری کند، یادآور شد: حضرت رسول(ص) به نحوی با کودکان برخورد می‌کردند که آنها به ‌راحتی با ایشان حرف زده و بدون هیچ ترسی خواسته‌های خود را مطرح می کردند و با ایشان هم‌بازی می‌شدند./837/پ202/ف

ارسال نظرات