۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۴۹۹۲۴
با اتمام رقابت های مرحله استانی؛

تیم ها و نفرات برتر مسابقات ورزشی حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تربیت بدنی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با اتمام مرحله استانی مسابقات ورزشی حوزه های علمیه برادران خراسان شمالی، تیم ها و نفرات برتر در رشته های مختلف معرفی شدند.
مسابقات ورزشي طلاب حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول تربیت بدنی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری رقابت های ورزشی مدارس علمیه این استان، افزود: مسابقات ورزشی طلاب مدارس علمیه استان در دو مرحله شهرستانی و استانی در رشته های فوتسال، تنیس روی میز و دوی استقامت برگزار شد.

 

وی با بیان این که مرحله شهرستانی این مسابقات از هفته پایانی بهمن ماه شروع شده بود و تا پایان هفته نخست اسفند ادامه داشت، اظهار کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی مسابقات راه یافتند که این مسابقات نیز طی روزهای گذشته در محل سالن کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی برگزار شد و به پایان رسید.

 

حجت الاسلام سعادتی با اشاره به این که مسابقات ورزشی طلاب حوزه های علمیه در رشته فوتسال به صورت تیمی و در رشته های دوی استقامت و تنیس روی میز نیز به صورت انفرادی برگزار شد، افزود: در رشته فوتسال از مجموع 9 تیم شرکت کننده، شش تیم به مرحله استانی راه یافتنند که در پایان این مرحله نیز تیم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان به مقام قهرمانی رسید و تیم حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم بر سکوی دوم ایستاد.

 

وی با بیان این که در رشته تنیس روی میز نیز در مرحله استانی 18 طلبه ورزشکار با یکدیگر به صورت انفرادی به رقابت پرداختند، اضافه کرد: در پایان این مسابقات سعید جمالی از مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان به مقام قهرمانی رسید، ابوالفضل ادبی از حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان در رده دوم ایستاد و مهدی بذرافشان از حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد به مقام سومی دست یافت.

 

حجت الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: در رشته دوی استقامت نیز 18 طلبه در مرحله استانی با یکدیگر رقابت کردند که در پایان حجت آزموده از حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم به مقام اول رسید، سجاد بتویی از مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم نایب قهرمان شد و وحید اسدی از حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد بر سکوی سوم ایستاد.

 

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات به اعضای تیم برتر رشته فوتسال و سه نفر برگزیده در رشته های تنیس روی میز و دوی استقامت جوایزی اهدا شد.

 

حجت الاسلام سعادتی تقویت روحیه و افزایش نشاط و شادابی طلاب و انتخاب ورزشکاران اعزامی به مسابقات حوزه های علمیه کشور را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد و افزود: تاکنون فراخوان مسابقات ورزشی حوزه های علمیه کشور منتشر نشده اما طبق روال سال های گذشته این مسابقات با شرکت طلاب ورزشکار سراسر کشور برگزار می شود.

 

گفتنی است، پارسال نیز این مسابقات در سه رشته ورزشی فوتسال، والیبال و تنیس روی میز به مدت دو روز به میزبانی بجنورد برگزار شد.

 

سال گذشته در رشته فوتسال در مجموع 23 تیم از مدارس علمیه برادران استان حضور داشتند که در پایان تیم مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با غلبه بر تمامی حریفان به مقام قهرمانی رسید.

 

در رشته والیبال نیز تیم مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) آشخانه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و در رقابت های انفرادی تنیس روی میز هم سعید جمالی، طلبه حوزه علمیه حضرت بقیة الله(عج) شهرستان مانه و سملقان قهرمان شد.

 

یادآور می شود، امسال در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات