۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۹۷۳
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان:

مطالب اقتصادی کشور نیازمند بازنگری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان این‌که ما نیاز به بازنگری در مطالب اقتصادی کشور داریم، گفت: ما حتی از کشورهای غربی نیز عقب هستیم و لازم است قوانین و مقررات اقتصاد اسلامی وضع شود تا در رابطه با اقتصاد مقاومتی و مقابله با شیطان بزرگ کم ترین صدمه را ببینیم.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم دلالی اصفهانی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در نشست تخصصی نسبت اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی به همراه بررسی چالش های اقتصاد ایران با حضور اقتصاد دانان برجسته دانشگاهی که بعد از ظهر دوشنبه 11 اسفندماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: با وجود شگفتی های انقلاب اسلامی ایران، فعالیت اقتصادی کشور با نظام سرمایه داری شباهت دارد.

 

وی با بیان اینکه تصور ما بر این است که ما فرامین الهی را اجرا می کنیم درحالی که ما نکات شیطانی را مو به مو اجرا می کنیم، خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از اصول و پایه ناکافی و نادرست فکر می کنیم و این منجر به بحران، رکود، تورم و بیکاری می شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به شگفتی انقلاب اسلامی ایران گفت: ما راه را وارونه و معکوس می رویم و راه شیطانی را دنبال می کنیم و حرکت بانک ها فاجعه آمیز است.

 

دلالی اصفهانی با اشاره به تعداد فراوان بانک ها در جامعه اظهار کرد: فعالیت های ما صرفا جعل بی عدالتی است و قوانین و نهادهایی که وارث آن هستیم شبیه به اقتصاد مقاربتی است، باید افکار را تقویت کنیم و نهادینه سازی پول در زمینه اقتصاد اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به دستاوردهای اندیشمندان و نوابغ بزرگ اقتصاد اسلامی، عنوان کرد: ما نیاز به بازنگری در مطالب اقتصادی کشور داریم و حتی از کشورهای غربی نیز عقب هستیم و لازم است قوانین و مقررات اقتصاد اسلامی وضع شود تا رابطه با اقتصاد مقاومتی و مقابله با شیطان بزرگ کم ترین صدمه را ببینیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جامعه امروز بر اساس بدهی استوار است، خاطرنشان کرد: راه جلوگیری از بدهی در تمام ادیان الهی ترسیم شده و راه انبیا و توصیه های آنها باید به کار گرفته شود.

 

دلالی ادامه داد: وقتی ما بدهی ایجاد کنیم، بی عدالتی و ظلم آشکار می شود، بدهی، تسریع مصرف گرایی ایجاد می کند و شکاف در جامعه ایجاد می کند، بدهی سبب می شود دست ربا کار و شیاد آزاد شود، تورم، بیکاری و تخریب محیط زیست از جمله عوامل بدهی در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه جامعه بر اساس فزونی بدهی به جایی می رود که دارایی هایش از روی کره زمین بیشتر می شود، افزود: وقتی بدهی از دارایی بیشتر شود تفکرات الهی را نقض می کند و باید جهت ما معکوس شود و مطالعه کنیم و از اندیشمندان الهی یاری بگیریم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به آثار منفی در انباشت بدهی اذعان کرد: تخصیص منابع با دخل و تصرف ولایت فقیه منطبق است و تقسیم منابع باید خیرخواهانه باشد و منابع طبیعی برای آیندگان را نباید از بین ببریم./818/پ202/ب4

ارسال نظرات