۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۵۰۰۱۶
حجت‌الاسلام‌ ثمری:

تلخی مرگ با توبه در کام انسان شیرین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که طعم مرگ در کام همگان یکسان نیست، گفت: توبه تلخ‌کامی مرگ را در کام انسان شیرین کرده، توفیقات انسان را افزایش داده و انسان را از خطر مرگ ناگهانی در امان نگه می‌دارد.
حجت الاسلام ثمري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ثمری، کارشناس رسانه ملی، ظهر امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که در آیات قرآن انسان به ‌تعجیل در توبه سفارش شده است که علت این تعجیل پا ک کردن آثار وضعی گناه، از دست نرفتن توفیقات انسان و کبیره نشدن گناهان است، گفت: گناهان کوچک هستند که در اثر تکرار و مداومت کبیره می‌شوند و زندگی انسان را سیاه می‌کنند.

 

وی بابیان این‌که انسانی که نسبت به توبه بی‌تفاوت است در زندگی توفیقات خود را ازدست ‌داده و در اثر ازدیاد گناهان دچار اجل معلق یا مرگ ناگهانی می‌شود، تصریح کرد: مرگ ناگهانی بسیار بد بوده و عمر انسان را در اثر حوادث به‌ظاهر طبیعی کوتاه می‌کند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که انسان اگر می‌خواهد عمر طولانی داشته باشد باید از گناه دوری کرده و بر توبه مداومت کند، ادامه داد: توبه زنگار گناه را از دل انسان پاک می‌کند.

 

وی اظهار کرد: انسان در زندگی تا زمانی که مرگ به سراغش نیامده فرصت توبه دارد و پس‌ از آن توبه او پذیرفته نیست، تأکید کرد: یکی از فریب‌های و حیله‌های شیطان این است که باوجود تأکید آیات قرآن بر شتاب در توبه به انسان می‌گوید تا می‌توانی گناه بکن و توبه را برای آخر عمر بگذار که چنین انسانی هرگز فرصت توبه را پیدا نمی‌کند.

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که انسان باید بیشتر از این‌که مراقب گناهان کبیره باشد به گناهان صغیره توجه کند، گفت: مثال گناهان صغیره مانند خاشاک کم است که رفته‌رفته روی‌هم جمع شده و تبدیل به خرواری از گناهان می‌شود که انسان نمی‌داند آن‌ها را از کجا آورده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثمری با بیان یکی دیگر از آثار گناهان به سنت استدراج اشاره کرد و گفت: سنت استدراج به این معناست که انسان در اثر گناهان رحمت و توجه الهی را ازدست‌داده و خداوند در دنیا هر چه بخواهد به او داده ولی او را به حال خود رها می‌کند و چنین انسانی در آخرت دیگر چیزی نمی‌تواند از خداوند طلب کند.

 

وی یادآور شد: توبه تلخ‌کامی مرگ را در زبان انسان شیرین کرده و مرگ را به پلی برای انتقال از یک جهان فانی به یک جهان باقی می‌کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات