۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۰۰۳۰
امام جمعه آمل:

فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: این دنیا فرصتی برای جمع آوری ره توشه آخرت است که حرکت در مسیر احسان و نیکوکاری به عنوان حرکتی ماندگار است و باید این فرهنگ ارزنده را در جامعه نهادینه کنیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت هفته احسان و نیکوکاری، گفت: احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام از اهمیت ارزنده و والایی برخوردار است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که احسان و نیکوکاری امری ارزشمند بوده که ثمرات بسیاری برای او دارد که مسیر زندگی را در خط تعالی قرار می دهد، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا همواره یاریگر مستضعفان و نیازمندان باشد.

 

وی با تاکید بر این که حرکت در کار خیر زندگی انسان را در مسیر متعالی و والایی قرار می دهد، افزود: همه ما انسان ها روزی از این سرای هستی می رویم که باید تلاش کنیم تا ره توشه ای شایسته برای سرای آخرت خود فراهم کنیم.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: این دنیا فرصتی برای جمع آوری ره توشه آخرت است که حرکت در مسیر احسان و نیکوکاری به عنوان حرکتی ماندگار است و باید این فرهنگ ارزنده را در جامعه نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: اهتمام در کار خیر و احسان و نیکوکاری از ثواب و پاداش گرانقدری نزد خداوند متعال برخوردار است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید نیکی به دیگران را سرلوحه امور خود قرارداده و در ایام نزدیک به عید نوروز به یاری نیازمندان بشتابد، گفت: فرصتی ارزشمند است تا شادی را در میان آحاد مردم جامعه و نیازمندان ایجاد کنیم.

 

وی با تاکید بر این که احسان و نیکوکاری دوستی و صمیمیت را در جامعه ایجاد کرده و سعادت و رستگاری را با خود به همراه دارد، بیان داشت: انسانی که در این مسیر ارزشمند حرکت می کند خیر دنیا و آخرت را به دست آورده و از مقامی والا برخوردار است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که در آموزه های دینی ما به احسان و نیکوکاری توجه وِیژه ای شده است، تصریح کرد: حرکت در این مسیر ارزشمند احساس خوبی به انسان داده و آرامش و شادکامی را برای او به همراه می آورد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که احسان و نیکوکاری ثمرات و برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا در این  ایام فکر نیازمندان و همنوعان بوده و زمینه ساز شادی اقشار مستضعف و نیازمند را فراهم کنیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات