۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۵۰۰۳۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ فاطمی جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید سیره نورانی حضرت زهرا(س) و اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد، بیان داشت: این بزرگواران از ما می خواهند تا زندگی خود را نزدیک به آنان کرده و شبیه شان شویم.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم سوگواری فاطمیه اول که در کانون پیام شهر چمستان برگزار شد با اشاره به بیان فضایل و ویژگی های حضرت زهرا(س)، گفت: در توان هیچ انسان عادی و معمولی نیست که در رسای جلوه نورانی حضرت زهرای مرضیه چیزی بگوید و جز با توسل از منبع نور که انسان محدود با عقل قاصر و زبان الکن عاجز تر از آن است.

 

امام جمعه چمستان افزود: هرگز نمی توانیم در وصف یک انسانی که عرشی است و وجود نورانی دارد سخن بگوییم اما می شود انسان از سبک و سیره زندگی فردی و اجتماعی این بانوی بزرگوار در راستای نیل به سعادتمندی و خوشبختی اقتدا کند.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید سیره نورانی حضرت زهرا(س) و اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد، بیان داشت: این بزرگواران از ما می خواهند تا زندگی خود را نزدیک به آنان کرده و شبیه شان شویم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید به گونه ای رفتار کند که مورد خواست اهل بیت معصومین(ع) باشد، افزود: انسان می تواند به نحوی زندگی کند که اعمال و رفتار ، گفتار و اخلاق و شیوه او با زندگی زهرا(س) و فرزندانش تناسب و سنخیت پیدا کند.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، تصریح کرد: همه سعی و تلاش ما باید بر این باشد در زندگی از اطاعت الهی و بندگی خدا فاصله نگیریم.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که ما به هر جایی رسیدیم از طریق بندگی بوده است، خاطرنشان کرد: انسان باید با حرکت در این مسیر نورانی زمینه تقرب به خداوند منان و سعادت  و رستگاری خود را فراهم کند.

 

وی با بیان این که گرامی داشت فاطمیه و مواضع این بانوی بزرگوار باید همیشه جزو برنامه های شیعیان باشد، گفت: فاطمیه فصل فریاد مظلوم بر سر ظالمان بوده و این ایام فصل تلاش و جهاد برای پیروزی حق بر باطل و ستمگران است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: حضرت زهرای مرضیه یگانه بانویی است که به مقام ولایت ، عصمت و طهارت خاصه چون پدر و همسر و فرزندان در تاریخ  اسلام می رسد و در تمام کمالات و فضائل نسبت به پدر نسخه مطابق و برابر با اصل شده و مانند سایر ائمه معصومین(ع) سیره و رفتارش شرع و دلیل احکام الهی می شود.

 

حجت الاسلام جباری، خاطرنشان کرد: این ایام فرصتی ارزشمند برای حرکت در مسیر تعالیم دینی و بهره گیری از سیره حضرت زهرا(س) و اهل بیت معصومین(ع) است که باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات