۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۰۰۴۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

حقوق ۱۰ساله موقوفه آبگرم فردوس پرداخت‌نشده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر این که شش‌دانگ چشمه آبگرم فردوس موقوفه است، گفت: هلال‌احمر حق ‌و حقوق این موقوفه را از ۱۰سال گذشته پرداخت نکرده است.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که به دلیل تقارن ایام سال نو با دهه فاطمیه سوگواره یاس نبوی در 48 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: همکاری رسانه‌ها در تغییر دیدگاه مردم برای افزایش وقف‌های جدید و درآمد موقوفات تأثیر زیادی داشته است.

 

وی بابیان این‌که خراسان جنوبی در شفاف‌سازی موقوفات و سندسازی برای موقوفات روند رو به رشدی را داشته است، تصریح کرد: نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات را در دو سال برگزار کردیم که این رغبت سرمایه‌گذاری در موقوفات را افزایش و موجب رونق موقوفات شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که وقف را باید به سمت نیازمندی‌های جامعه سوق دهیم، افزود: موقوفات تنها متعلق به اداره اوقاف نیست بلکه اوقاف، امانت‌دار موقوفات است که لازم است مردم در این زمینه سازمان اوقاف را کمک کنند.

 

حجت‌الاسلام گرایلی بابیان اینکه گستره وقف زیاد است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند برای خدمت به مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

 

وی با اشاره به رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات ادامه داد: 10طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات استان را جذب کرده‌ایم.

 

وی بابیان این که یکی از کارهایی که در سطح استان برای معرفی موقوفات شروع کردیم برون‌سپاری برای گرفتن اسناد موقوفات بوده است، اظهار کرد: امسال 800سند برای موقوفات اخذشده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای کار تاکنون چهار هزار و پنج موقوفه استان سنددار شده‌اند.

 

به گفته وی، هشت هزار موقوفه و 20هزار رقبه در سطح استان وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان را تابلو زدن برای اراضی موقوفه که در سطح شهر و حومه شهرداریم؛ عنوان کرد: این طرح در راستای معرفی موقوفات استان برای مردم انجام می‌شود.

 

وی از ثبت 160وقف جدید در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 131وقف ثبت سامانه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بابیان اینکه خراسان جنوبی به نسبت امامزادگان و جمعیت استان در فعالیت‌های عمرانی رتبه اول را دارد، ادامه داد: از 100مجتمع و امامزاده در سطح استان فعالیت عمرانی در 75مورد در حال اجرا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این مهم نشان‌دهنده اقبال مردم به امامزادگان و کمک‌های آن‌ها برای ساخت‌وساز در امامزادگان است.

 

وی اضافه کرد: هرچه نگاه مردم به موقوفات مثبت‌تر شود خدمات بیشتری نیز ارائه خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خواستار همکاری رسانه‌ها و مردم برای بهره‌برداری بهتر از موقوفات شد و گفت: در حوزه گردشگری و اشتغال‌زایی اوقاف را همراهی کنید.

 

حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: موقوفات میراث ماندگار گذشتگان برای آیندگان است و متعلق به همه است.

 

وی با اشاره به این‌که سازمان هلال‌احمر نزدیک به 10 سال است که حق موقوفه را پرداخت نکرده است، ادامه داد: در صورت عدم پرداخت حق‌وحقوق آبگرم فردوس به دنبال خلع ید خواهیم بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آبگرم معدنی فردوس از موقوفات استان است، ادامه داد: آبگرم فردوس از سال 1344به‌صورت اجاره در اختیار هلال‌احمر قرارگرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از سال 1307اسناد دال بر موقوفه بودن این آبگرم راداریم، گفت: شش‌دانگ چشمه آبگرم فردوس موقوفه است.

 

وی با اشاره به این که برخی اصرار دارند که این مکان موقوفه نیست، گفت: نگاهی که بر این موقوفه حاکم شده این است که اگر مردم بدانند این آبگرم موقوفه است استقبال از آن کم خواهد شد که این‌یک نگاه اشتباه است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی یادآور شد: آبگرم معدنی فردوس وقف بر امور خیریه و کمک به مستمندان این شهرستان است که به دلیل عدم پرداخت حق موقوفه امکان اجرای نیت واقف از بین رفته است./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات