۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۰۶۳

نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی بوشهر با هدف تجلیل و تکریم شهدای روحانی و طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر برگزار شد.
يادواره شهداي زن در سرپل ذهاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی بوشهر صبح امروز سه شنبه با هدف تجلیل و تکریم شهدای روحانی و طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام برادران سخنران این مراسم، با اشاره به ویژگی های یادواره شهدا گفت: نخستین ویژگی در یادواره شهدا حسرت را بر دلها به جا می گذارد؛ زیرا که مرگ آنها با شهادت بود.


وی با بیان اینکه فرشتگان در لحظه شهادت بالهای خود را برای شهید می گسترانند افزود: کوچکی و حقیر بودن انسان و بزرگی شهدا در لحظه شهادت آنقدر در نزد خداوند ارزش دارد که فرشتگان بالهای خود را در برابر او می گسترانند و حسرت انسان را تا لحظه مرگ او در دنیای مادی و زندگی دنیوی به جا می گذارد.


حجت الاسلام برادران تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره، زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و تجلیل و تکریم از رشادت ها و ایثارگری های روحانیت است.


در بخش دیگری از این مراسم، زهرا بازیاری، مسؤول حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر، ابراز داشت: تجلیل و تکریم یاد و خاطره شهدا ارزش معنوی و تأثیر بالایی در زندگی انسان ها دارد.


در پایان مراسم از خانواده های شهید روحانی، شهید حیدر حیدری و شهید نگهدار اسماعیلی و شهید یوسف قربانی با اهدا جوایزی تجلیل و تکریم شد.


در حاشیه این مراسم فاطمه مجاهد فرمانده پایگاه مقاومت بسیج طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر اظهار داشت: با توجه به این‌که نسل جوان امروز فاصله زیادی با دوران دفاع مقدس داشته و اطلاعات آن‌ها از این دوران بسیار کم است برگزاری یادواره‌های شهدا مهم‌ترین راهبرد برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به این نسل است.


وی با بیان این ‌که قشر روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده‌ است، تصریح کرد: معرفی سرگذشت شهدای روحانی به دست طلاب در جامعه ضرورت دارد، زیرا تابه‌حال آن‌طور که شایسته شهدای روحانی و طلبه بوده سرگذشت آن‌ها به نسل جوان معرفی نشده است.


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) از تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه رسانه و ماهواره خبر داد و بیان کرد: بنا بر فرمایشات و دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در شورای فضای مجازی و ماهواره، بسیج طلاب خواهران در نظر دارد تیم تخصصی از طلبه ها و مبلیغان و کارشناسان در حوزه رسانه و فضای مجازی با هدف آشنایی جوانان و خانواده ها با شبکه های اجتماعی و ماهواره و تأثیر آن در سبک زندگی امروز کارگروه تخصصی تشکیل دهد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات