۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۵۰۰۸۰
ظریف:

تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران مذاکره است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ایران گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد.
جواد ظريف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: با توجه به اینکه با حضور تیم‌های عالی رتبه فنی دو کشور در دور قبلی مذاکرات توانستیم بخشی از موضوعات را یا روشن‌تر و یا راه حل‌هایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم، این دوره هم فرصتی خواهد بود تا درباره باقیمانده مسایل فنی صحبت کنیم.

 

وی افزود: این دوره از مذاکرات هسته‌ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

 

ظریف گفت: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

 

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سؤال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش می­کنیم، تصریح کرد: این گونه صحبت­ها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمی‌کند.

 

وی ابراز داشت: با جدیت مردم در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته­ای و مقاومت آنان این اجازه را از رهبری و مردم داریم که درباره موضوعی حساس گفت‌وگو کنیم.

 

ظریف افزود: در این باره به کشور ما ظلم شده است؛ چرا که اتهامات ناروایی به ایران زده شده است و ما به همین علت مذاکره می‌کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه اظهارات اراده مردم ما را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کنند./822/د102/ج

ارسال نظرات