۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۱۳۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ حضور مسؤول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در جمع طلاب تبریز، تشییع شهدای گمنام در استان و برگزاری دوره آموزشی کلاس‌داری تبلیغی در حوزه علمیه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، مسؤول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری امروز در دیدار با طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه تبریز که در مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر ترتیب یافت، اظهار داشت: در شرایطی که رهبر جامعه اسلامی ولی فقیه است، مسؤولیت طلاب نیز سنگین‌تر بوده، چراکه باید پاسخگو و متعهد باشند.

 


وی با بیان این‌که تحصیل در زمینه علوم اسلامی دارای ارزش معنوی زیادی بوده و مجاهدت الهی است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان نقش رهبری فکری و معنوی را در جامعه دارند و الگوی جامعه هستند و طلبه شدن در زمان حال سخت‌تر از گذشته بوده و مسؤولیت سنگین است.

 


حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: در حال حاضر مردم روحانیت را در مصدر امور می داند و آنان را پاسخگوی عملکرد نظام ارزیابی می کند، امروز نقش منتقد روحانیان به نقش پاسخگو تبدیل شده است، البته رسالت روحانیت امروز تنها در تبیین احکام شرعی خلاصه نمی‌شود.

 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم سؤالات زیادی از روحانیان دارند که دامنه آنها از مسائل اجتماعی و سیاسی تا مسائل فرهنگی و اقتصادی است که باید به آنها جواب داده شود. در جواب‌دهی به شبهات مذهبی نیز باید با دقت نظر، با اشرافیت و جامعیت صورت گیرد.

 


مسؤول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به رسالت روحانیت در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی و در شرایطی که دشمن تمام امکانات خود را علیه نظام اسلامی بسیج کرده‌اند، وظیفه طلاب و روحانیان در جواب دهی به شبهات فکری و عقیدتی سنگین‌تر از گذشته است.

 


حجت الاسلام ناطق‌نوری با بیان این‌که مطالعات به روز، آشنایی با مسائل سیاسی و اجتماعی، شناخت مواضع دشمنان، شناخت و تبیین راهکارهای دینی مقابله با تهاجم فرهنگی غربی از جمله دیگر وظایف روحانیان است، گفت: کسی که طلبه می‌شود باید تحلیل داشته باشد و به مسائل روز وارد و آگاه باشد.

 


وی در پایان خواستار خودسازی و تهذیب نفس از سوی طلاب برای ورود به عرصه‌های تبلیغی شد و با بیان این‌که عبادات مستحبی مانند نماز شب برای طلاب مستحب موکد است، گفت: با عبادت‌های مستحبی مقام معنوی خود را نیز افزایش می‌دهید و پله پله بالا می‌روید.

 


تشییع پیگر شش شهید گمنام در آذربایجان‌شرقی

 


همزمان با ایام سوگواری صدیقه طاهره حضرت فاطمه(سلام الله علیها) پیکر پاک ٨٢ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ٢٥ استان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

 


این شهدای گرانقدر در استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، تهران، خوزستان، چهار محال بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، خراسان شمالی، مرکزی و همدان تدفین خواهد شد.

 


پیکر مطهر 6 شهید گمنام نیز میهمان مردم استان آذربایجان شرقی است که مردم شهر خامنه از توابع شهرستان شبستر، در بوستان ولایت این شهر، از 2 شهید گمنام استقبال می کنند. مردم شهر سیس نیز در تپه نورالشهدا، 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را میزبانی خواهند کرد.

 


دوره آموزشی کلاس‌داری تبلیغی در حوزه علمیه تبریز

 


دوره آموزشی کلاس‌داری تبلیغی با حضور 35 نفر از مبلغان مدارس شبانه روزی و امین استان در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 


بنابر این گزارش، هم اکنون 35 نفر مبلغ در سطح مدارس شبانه روزی استان و یک مدرسه امین در شهرستان بناب مشغول فعالیت و تبلیغ هستند که این مبلغان هر روز 6 ساعت در مدارس شبانه روزی و در بین دانش آموزان، فعالیت تبلیغی دارند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات