۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۵۰۱۴۴

ابتکار دندانپزشک آلمانی برای مقابله با اسلام‌ستیزی

خبرگزاری رسا ـ یک دندانپزشک مسلمان سوری‌الاصل در شهر «برانشویگ» آلمان، با در دست گرفتن پلاکاردی با عنوان «من مسلمانم، چه می‌خواهید بدانید؟» به پرسش‌های رهگذران درباره اسلام پاسخ می‌دهد.
پيامبر(ص)

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از حوادث نشریه شارلی ابدو و کپنهاگ، یک دندانپزشک مسلمان آلمانی به نام «صادقی المسلی» قصد دارد از طریق گفت‌وگو، با اسلام‌ستیزی مقابله کند.

 

این دندانپزشک مسلمان سوری‌الاصل که در شهر برانشویگ در غرب آلمان زندگی می‌کند، می‌داند که بسیاری از شهروندان غیرمسلمان درباره اسلام سؤالاتی دارند که اغلب کسی را برای پاسخگویی به آنان نمی‌یابند.

 

وی تصمیم گرفته است خود به سراغ دیگران برود و در حالی که پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده است «من مسلمانم، چه می‌خواهید بدانید؟» منتظر رهگذران می‌ماند تا درباره اسلام از او بپرسند.

 

این پزشک ساکن آلمان قصد دارد هر دوهفته یک صبح خود را به این کار اختصاص دهد. در اولین برنامه، چند نمازگزار، همسر آقای دکتر که یک بانوی مسلمان دانمارکی است و نیز دختر 17 ساله‌اش حضور داشتند.

 

دختر این دندانپزشک مسلمان به رادیوی wtf آلمان گفت: هدف از این ابتکار، شکستن پیش داوری‌ها درباره مسلمانان و برقرارکردن گفت‌وگو با غیرمسلمانان است.

 

کامیلا، همسر این دندانپزشک آلمانی که دانمارکی‌الاصل بوده و اسلام آورده نیز اظهار داشت: «اسلام آوردن من موجب حیرت غیرمسلمانان می‌شود؛ آنان می پرسند آیا دانمارکی‌ها هم مسلمانند؟»/822/د102/ف

 

منبع: المصطفی نیوز

ارسال نظرات