۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۲۵۰۱۶۶
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

طلاب، منشور امام را مبنای حرکت خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: طلاب باید منشور امام راحل را به عنوان یک چارچوب و یک اصل، مبنای حرکت خود قرار دهند، چرا که روحانیت فقط به دنبال آشنایی با مباحث علمی نیست، بلکه باید با تمام امور دینی و سیاسی جامعه آشنایی داشته باشد.
حجت الاسلام سيد جواد جواهريان

حجت الاسلام سید مجتبی رضایی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که استکبار جهانی در زمان قبل از انقلاب با جدا دانستن دین از سیاست به دنبال دوری مردم از مسائل سیاسی بود، افزود: در آن زمان امام راحل با حرکتی بر مبنای اصل فقاهت که ادامه دهنده راه پیامبر اسلام(ص) بود، دین را در کنار مسائل سیاسی و برای رشد معنویت جامعه و رسیدن به کمال تعریف کرد.

 

وی افزود: روحانیت به دنبال بیان این تفکر بود که می توان حکومتی عادل در چارچوب موازین شرعی زیر چتر دین برپا کرد که این قشر با رهبری امام خمینی(ره) حرکت خود را آغاز و زحمات بسیاری را متحمل شدند.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان گفت: روحانیت طبق منشور امام  خمینی(ره) پیرامون هدایت و آشنایی مردم با امور دین به فعالیت های خود ادامه داده است که در مقاطعی با مقدس نماها که راهی غیر مستقیم را در پیش گرفته بودند، مبارزه کرده است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان با لازم دانستن آشنایی طلاب و روحانیت با مسائل روز و شبهه های مطرح شده در امور دین از سوی دشمنان، افزود: این امر با وجود اساتید مجرب و نگارش کتب مربوطه، تحت نظر مؤسساتی با مدیریت فقها و علما در حال انجام است.

 

وی گفت: طلاب باید منشور روحانیت را به عنوان یک چارچوب و یک اصل، مبنای حرکت خود قرار دهند، چرا که روحانیت فقط به دنبال آشنایی با مباحث علمی نیست، بلکه باید با تمام امور دینی و سیاسی جامعه آشنایی مناسب داشته باشد که امروزه با وجود رهبر معظم انقلاب و حوزه های علمیه سراسر کشور، شاهد محقق شدن این امور هستیم.

 

به گفته وی، وجود حوزه های علمیه در مناطق مختلف آثار و برکات متعددی را به همراه داشته است، چرا که روحانیت افزون بر مسائل فقهی و موضوعات دینی در مسیر تهذیب نفس، تواضع و فروتنی نیز به گونه ای حرکت کرده است که مردم آنها را به عنوان افرادی فعال در مسیر فرهنگ و پاسخگویی به شبهات یاد می کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمن با تمام توان به وسیله ماهواره ها و شبکه های اجتماعی به دنبال گمراه کردن جوانان است، افزود: روحانیت توانسته است با فعالیت های خود در زمینه های فرهنگی و اجتماعی تا حد زیادی مقابل دسیسه های دشمن بایستد.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان گفت: دشمن به دنبال تخریب اسلام واقعی است، از این رو رهبر معظم انقلاب جوانان اروپا و آمریکای شمالی را سفارش به شناخت اسلام از طریق ارتباط با اسلام شناسان و منابع معتبر کرد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: هر شخصی که با علما و فقها در ارتباط بوده است و اسلام را از طریق این بزرگواران شناخته است، دیگر فریب تبلیغات سوء دشمن را نخورده و در مسیر دین شناسی واقعی قرار گرفته است.

 

به گفته وی، سعی حوزه های علمیه بر پاسخ گویی به تمامی شبهات و هجمه های دشمنان به شریعت اسلام و تشیع است که امروزه محققان در حوزه های علمیه سراسر کشور به دنبال افزایش توانایی خود در این مسائل هستند.

 

وی گفت: روحانیت با حرکت در مسیر تدوین شده از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب از چالش ها به دور خواهد بود و با حرکت خود در این مسیر سبب رشد مرم در امور دین و اسلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان با اشاره به این که علما و فقها با بیانات و صدور اطلاعیه ها از وارد شدن خدشه به دین و جایگاه اسلام در موضوعات مختلف جلوگیری کرده اند، تأکید کرد: حوزه های علمیه وابسته به هیچ حزب و جناحی نیستند، بلکه با اعتقاد به فقاهت در مسیر خدا حرکت می کنند و از هوای نفس به دور هستند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان افزود: امام خمینی(ره) به دنبال تشکیل یک حکومت اسلامی بود که ساده زیستی رهبر معظم انقلاب و علمای می تواند نشانه ای از این حکومت باشد.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان گفت: ما با مشخص کردن جایگاه علما و فقها از چالش ها در مورد به خطر افتادن جایگاه آن بزرگان به دور خواهیم بود، چرا که برخی بواسطه عدم شناخت خود از علما و فقها و جایگاه آنان، کم لطفی هایی را انجام می دهند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات