۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۵۰۱۸۱
مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران:

روحانیت سرمایه های دینی و فرهنگی جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره نقش حاملان فرهنگ را داشته است، گفت: روحانیان به واسطه مقبولیت و محبوبیت، دارای پایگاه اجتماعی مناسبی در اجتماع هستند و این قشر فرهیخته به عنوان سرمایه های فرهنگی می توانند در توسعه فرهنگی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار باشند.
مدير کل اجتماعي استانداري مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی شادمان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره نقش روحانیت در فرهنگ با بیان این که روحانیت، عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور ما بوده است، گفت: ارزش ها و هنجارها، عمدتاً از طریق روحانیت به جامعه تزریق شده و جزو فرهنگ عامه مردم درآمده و گفتار و کردار این قشر معتمد دینی، همواره در تاریخ، حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.

 

وی با اشاره به این که روحانیت در تاریخ ایران همواره نقش حاملان فرهنگ را داشته است، در ادامه افزود: روحانیان به واسطه مقبولیت و محبوبیت، دارای پایگاه اجتماعی مناسبی در اجتماع هستند و این قشر فرهیخته به عنوان سرمایه های فرهنگی می توانند در توسعه فرهنگی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار باشند.

 

شادمان جایگاه تاریخی و تعیین کننده روحانیت را در راستای احیای فرهنگ و تبیین هویت فرهنگی ملت مسلمان ایران بسیار چشمگیر توصیف کرد و افزود: روحانیت مازندران نیز نقش مهمی در دفاع از ارزش های فرهنگی داشته است و در دوران دفاع مقدس، مازندران با تقدیم 400 شهید روحانی رتبه دوم کشور را از نظر تعدادی شهدای روحانی به خود اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: نقش روحانیان مازندران در هدایت و رهبری مبارزات انقلابی مردم مازندران نیز بسیار حائز اهمیت بوده و با رهبری روحانیت فرهیخته، این استان ولایتمدار نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است.

 

شادمان در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره نقش آیت الله طبرسی در توسعه فرهنگی استان مازندران، اظهار داشت: نظرات و راهبردهای ایشان همواره راهگشا بوده و وجود ایشان یک نعمت برای استان است.

 

وی با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت الله طبرسی در قبل از انقلاب افزود: نقش ایشان در جهت دهی حرکت های فرهنگی و اجتماعی استان بی بدیل است و بعد از انقلاب نیز ایشان و خانواده ایشان در دفاع از انقلاب فداکاری های زیادی کردند.

 

مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران افزود: آیت الله طبرسی همیشه در کنار مردم مازندران بوده و با مردم بوده و این مردمی بودن ایشان الگوی خوبی برای مسئولان است.

 

شادمان تاکید کرد: آیت الله طبرسی صدای رسای مردم مازندران در پیگیری مطالبات فرهنگی و اجتماعی استان بوده است.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ادامه نقش نهادهای فرهنگی و انقلابی بویژه  سپاه و بسیج را در تبیین فرهنگ و ارزش های اسلامی نقش تعیین کننده ایعنوان کرد و افزود: نقش سپاه و بسیج در تأمین نیازهای فرهنگ اسلامی جامعه انکارناپذیر است و تلاش این دو نهاد انقلابی در راستای پاسخ گویی و برآوردن این نیازها  ستودنی است.

 

وی افزود: به ویژه در استان مازندران که استانی گردشگرپذیر است و خدمات ملی ارائه می دهد در همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مهم همیشه سپاه و بسیج در کنار مسؤولان و مردم بوده اند که به عنوان نمونه اجرای موفق طرح دریا در نقاطی که به بسیج سازندگی و سپاه واگذار شده یکی از نمونه های بارز آن است.

 

شادمان تصریح کرد: نقش سپاه و بسیج به عنوان سرمایه عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران در حفظ دستاوردهای نظام مورد توجه است..

 

وی با اشاره به این که رویکرد امروز دشمن، هجمه، ناتوی فرهنگی و تهاجم به ارزش‌ها، باورها و دستاوردهای انقلاب در فضای رسانه ای، ماهواره‌ای و مجازی است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این تهاجم فرهنگی هم نهادهای دلسوز انقلابی باید پای کار بیایند و با اجرایی کردن برنامه های فرهنگی که هم حاوی ارزش های اسلامی و ملی ما و هم مخاطب پسند باشد و با استفاده درست از هنر و حمایت از هنرمندان دلسوز موجبات یأس دشمن را فراهم کنیم و در جهت خنثی کردن توطئه های دشمن گام های مهمی برداریم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات